מיתחם מכון הסיבים במושבה הגרמנית נמכר לקולוני ירושלים

מיתחם מכון הסיבים במושבה הגרמנית בירושלים נמכר לחברת הקולוני ירושלים, בבעלות איש העסקים יוסף מוניאן מארה"ב, תמורת 16 מיליון שקל. ועדת המיכרזים הבינמשרדית, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, יואל אופיר, אישרה היום (א') את המכירה.

חברת הקולוני ירושלים התחייבה לבנות במקום 200 חדרי מלון, וכן לשמר את המבנה ההיסטורי של הטמפלרים הקיים באיזור. לחברה יש בתי מלון רבים בארה"ב ובאיי הבתולה.

למיכרז ניגשו שלוש חברות, מתוכן נבחרה הקולוני ירושלים, שהגישה את ההצעה הטובה ביותר ולאחר שהוכיחה כי ביכולתה להקים ולנהל במקום בתי מלון. יצויין, כי החשב הכללי באוצר, בשיתוף עם משרד התיירות, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים החליטו, כי לשם פיתוחה של העיר יימסר המיתחם אך ורק לייעוד של מלונאות.

מהאוצר נמסר, כי על מנת לקדם ולזרז את הליכי התכנון, צורפה למיסמכי המיכרז תוכנית רעיונית מטעם מינהל מקרקעי ישראל, שהוכנה על ידי האדריכל יונתן שילוני.

מיתחם מכון הסיבים ממוקם בכניסה למושבה הגרמנית, וכולל מספר מבנים, בינהם אחד המיועד לשימור. על המיתחם הוצע מכרז של החשב הכללי, אליו הוגשו שלוש הצעות.

ההערכה בשוק היתה, כי ערך הקרקע ותוכנית הבנייה המאושרת במקום מגיע ל-16-14 מיליון שקל.

במיתחם מכון הסיבים אושרה בניית מלון בן כ-200 חדרים, שיופעל ברמת של 4 כוכבים. אין לחברה קשר למלון אמריקן קולוני במזרח ירושלים