עוד תאגיד מים וביוב מנפיק אג"ח: דירוג של AA מינוס לאג"ח של תאגיד המים והביוב בפ"ת

האג"ח, 76 מיליון שקל ב-5%-5.5%, יונפקו למשקיעים מוסדיים, כאשר פירעונן יעשה במשך 15 שנה

מעלות העניקה דירוג של AA מינוס לאגרות חוב מסוג PROJECT FINANCE שיונפקו על-ידי תאגיד המים והביוב מיתב של פתח תקווה.

אגרות החוב, בהיקף של 76 מיליון שקל ובריבית של 5.5%-5%, יונפקו בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים, כאשר פירעון אגרות החוב יעשה בתשלומים רבעוניים למשך 15 שנה. האג"ח נועד לפרוע את הלוואת הבעלים של עיריית פ"ת.

מיתב הוא תאגיד המים השני המבקש לגייס כספים מגופים מוסדיים. התאגיד הראשון שגייס כספים היה מניב מראשון לציון, שהנפיק אג"ח ב-80 מיליון שקל.

במשק קיימות יוזמות של תאגידים נוספים לבצע הנפקות בדרכים שונות. כך למשל, תאגיד המים של נתניה לקח הלוואה מהבנק לצורך מימון הקמת התאגיד, ובכוונתו לבצע הנפקה גם לגופים לא מוסדיים.

תאגיד מיתב התאגד בדצמבר 2003, והתחיל לפעול בתחילת 2004 בתחום המים והביוב המוניציפאלי. לתאגיד, שהוקם במסגרת חוק התיאגוד, הועברו כל סמכויות העירייה בנוגע למשק המים, פרט לתחום התיעול אשר נשאר באחריות העירייה.

על-פי ההסכם, התאגיד עשוי לשמש קבלן משנה בטיפול בנושא זה. מעלות הדגישה שהדירוג הסופי יחושב בכפוף לקבלת מסמכים סופיים של העסקה, וכי הסכום עשוי להשתנות בהתאם לריבית שתושג בהנפקה.

לדברי מנכ"ל מעלות, דורית סלינגר, אג"ח תאגידי המים נהנה מרמת סיכון נמוכה יחסית וטווח ארוך של 15 שנה. הסיכון הנמוך נובע מהעבודה שמדובר בתחום שנהנה מפיזור גבוה, שיעורי גבייה טובים ויכולת אכיפה טובה. בנוסף, הביקוש למים הוא קשיח, ולכן מתאים להשקעה דווקא לגופים מוסדיים.

האג"ח מעניק לרשויות עוד דרך לגוון את מקורות המימון ודרך נוספת לחשוף את עצמן למשקיעים המוסדיים.