ממשיכים בכיבוש מנהטן: אייל עופר שותף בהקמת שני מגדלים ב-800 מיליון דולר

בבניינים מתוכננות 280-250 דירות יוקרה; דירה בקומות הגבוהות תעלה עשרות מיליוני דולרים

איל עופר ושותפים רכשו את מתחם מלון מייפלאואר בסמוך לסנטרל פארק בניו-יורק ב-401 מיליון דולר. הקבוצה תבנה 2 מגדלי מגורים בהשקעה נוספת של 400 מיליון דולר. לדברי אנליסטים, זה מחיר שיא, יותר מכפליים מהמחיר הנהוג במנהטן.

לפי תכניות המיזם המשותף, אחד מהמגדלים יתנשא לגובה 34 קומות והאחר לגובה של 19 קומות, לפי גרסה אחרת מדובר בשני מגדלים תאומים בגובה 39 קומות. שתי הקומות הראשונות בכל מגדל יוקדשו לחנויות, שמפלסיהן ישתרעו לאורך ברודוויי. בבניינים מתוכננות 280-250 דירות, בגודל ממוצע של 195 מ"ר. מחיריהן ינוע בין כמה מיליוני דולרים בקומות התחתונות לכמה עשרות מיליוני דולרים בקומות העליונות.

הוצאות רכישת מייפלאואר יהיו גבוהות הרבה יותר. עופר ושותפיו יצטרכו לעמוד בהתחייבויות מס גבוהות ולשלם פיצויים לארבעה דייירים מוגנים שהחזיקו בחוזי שכירות לטווח ארוך במלון.

נוסף לכך, כדי לקבל היתר לבניית תוספת קומות מעבר למותר באזור, ייצטרכו השותפים לבנות דירות לדיירים מעוטי אמצעים ברחוב ה-102 פינת ברודוויי, מרחק של 40 גושי בתים. הפרויקט, ליד כיכר קולומבוס, נישא על גלי הגאות שיצר מרכז טיים וורנר, אחד ממוקדי המשיכה הארכיטקטוניים של ניו-יורק, בעברה האחר של הכיכר. בעקבות השלמת מרכז טיים וורנר, ב-2004, עלו ערכי הנדל"ן באיזור ל"רמות אסטרונומיות", כדברי ניו- יורק פוסט מאתמול.

במיזם להקמת המגדלים שותפים גם האחים וויליאם זקנדורף וארתור זקנדורף, מאילי הנדל"ן הגדולים בניו-יורק, וקרן השקעות הנדל"ן ווייטהול של גולדמן זאקס.

"זה קרוב לוודאי אתר המגורים הטוב ביותר שנותר בניו-יורק", אמר לטיימס אדם רוז, נשיא רוז אסוסייאטס, חברה שמנהלת 30 אלף דירות בניו-יורק.

עופר ושותפיו גברו על חמישה מתמודדים, ובכללם דונאלד טראמפ, שחמד את האתר במשך שנים רבות, לדברי הטיימס. "התמחור של מייפלאואר הוא משוגע", אמר טראמפ אשתקד, "אבל מדובר בחתיכת רכוש נהדרת".

בכל זאת, לא כולם מסכימים. מומחי נדל"ן שצוטטו בטיימס אמרו, כי במחיר הגבוה טמון סיכון. "אם זה כסף שלך, זו רמת סיכון שאנשים לא ירצו לקחת; אם מדובר בכסף של מישהו אחר, המרווח בין סיכון לגמול מספיק", אמרו.

היזמים מקווים שהפרויקט יושלם ב-2007 ושמחירי הנדל"ן במנהטן יוסיפו לעלות.