האחים מרגלית עשויים להיפגש עם 6.4 מיליון דולר כתוצאה מהנפקת אלדין

אלדין, המתמחה באבטחת מידע באינטרנט והגנה על תוכן דיגיטלי, השלימה בשבוע שעבר את הנפקתה השנייה בבורסת הנאסד"ק. החברה גייסה 42.9 מיליון דולר באמצעות הנפקה של 2 מיליון מניות לפי מחיר של 21.45 דולר למניה. יצוין כי כוונתה הראשונית של החברה הייתה להנפיק 2.6 מיליון מניות. הסכום נטו אשר יזרום לקופתה של החברה יסתכם בכ-40.5 מיליון דולר ויגדיל את קופת המזומנים של החברה לכ-68.8 מיליון דולר.

לאלדין, כאמור, זו ההנפקה השנייה בוול-סטריט. באוקטובר 1994 הפכה לציבורית, כאשר ביצעה הנפקה ראשונית של 1.13 מיליון מניות לפי מחיר של 7 דולר למניה. כיום נסחרת המניה לפי מחיר של 23.26 דולר, המשקף שווי שוק של כ-267 מיליון דולר, לאחר שעלתה ביום חמישי האחרון בכ-8.4%.

מי שצפוי להרוויח מעלייה זו הם האחים דני וינקי מרגלית, שניים מתוך שלושת בעלי המניות הגדולים בחברה. ינקי, מנכ"ל החברה ודני, סגן נשיא לטכנולוגיות, העניקו לקונסורציום החתמים בהנפקה את האפשרות לרכוש מהם 300 אלף מניות תמורת כ-6.4 מיליון דולר. אם יממשו החתמים, בראשותו של UBS, אופציה זו, ימכור ינקי מרגלית מניות תמורת כ-4 מיליון דולר, בעוד דני מרגלית ימכור מניות תמורת כ-2.4 מיליון דולר. סביר להניח שאם תמשיך מניית אלדין במסלול העלייה אותו החלה טרם החג, יממשו החתמים את האופציה.

לאחר מימוש זה יוותר ינקי מרגלית עם שיעור אחזקה של 14% בחברה (כ-37 מיליון דולר), בעוד דני יוותר עם אחזקה של 6.9%, השווה כיום כ-18 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה בחברה היא ג'וניפר, עם אחזקה של 14.7% בחברה.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי מאז הפכה אלדין לציבורית, סך מימושיו של ינקי מרגלית בחברה הסתכמו בכ-6.6 מיליון דולר ואילו במקרה של דני מרגלית, מדובר על מימוש כולל של כ-7.9 מיליון דולר, לא כולל המימוש האפשרי במסגרת ההנפקה האחרונה.

הנפקתה של אלדין היא הנפקת האקוויטי השלישית של חברה ישראלית בבורסת הנאסד"ק. קדמו לה ההנפקה הראשונית של שמיר אופטיקה, בה גייסה החברה 56 מיליון דולר והצעת המכר של בעלי המניות בסינרון, בהיקף של כ-222 מיליון דולר.