המפיקים והיוצרים מתנגדים למתן הקלות לערוץ 10

טוענים: כשבועיים לפני מכרז ערוץ 2, מתן הקלות מופלגות לערוץ 10 יפגע ברגולציה, ואולי אף יצדיק בקשת הקלות דומות מזכייני ערוץ 2

איגוד המפיקים ופורום היוצרים הדוקומנטרים מתנגדים למכירת ערוץ 10 בעיתוי הנוכחי. הסיבה לכך היא התנגדותם בתוקף של האיגודים למתן הקלות לערוץ 10 כשבועיים לפני המכרז לערוץ 2. "הבהילות בה פועלים הנוגעים בדבר מעלה חשד, כי יש כוונה למכור בזול ערוץ שמחירו יאמיר ויעלה מיד לאחר פרסום תוצאות המכרז, כאשר גורמים נוספים עשויים להתמודד על רכישתו", הם טוענים.

לדבריהם, "מתן הקלות מופלגות לערוץ 10 יפגע ברגולציה, ואולי אף יצדיק בקשת הקלות דומות מזכייני ערוץ 2. עסקה מסוג זה שבועיים, לפני תום המכרז לערוץ 2, מוציאה את העוקץ מהכללים החדשים שנוסחו לקראת המכרז, ומעמידה בספק את כוונת הרשות השנייה להחילם".

אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים אמרה היום (ד'), כי "איגוד המפיקים תמך מאז ומעולם בקיומו של ערוץ 10 גם בזמן שרבים אחרים תהו אם יש הצדקה לקיומו. גם עתה, איגוד המפיקים מאמין שיש לעודד את התחרות בין הערוצים המסחריים כדי לאפשר פלורליזם מירבי באוויר. ואולם, איגוד המפיקים ופורם היוצרים הדוקומנטרי מתנגדים בתוקף למתן הקלות לערוץ 10, שבועיים לפני פרסום תוצאות מכרז ערוץ 2".

עוד מציינת חסיד, כי אין זה סוד כי המדיניות שעמדה מאחורי ההחלטה לעבור לשני זכיינים בערוץ 2 היתה בין היתר כי זכיין שייפלט מערוץ 2 יצטרף לערוץ 10 על מנת לחזקו. "לפיכך סביר, שלפחות אחת מן הזכייניות שלא תזכה במכרז תבקש כנראה להתמודד על רכישת ערוץ 10. ריבוי מעוניינים ברכישת הערוץ יעלה את מחירו, יחזק את הערוץ ויפחית את הצורך במתן הקלות שיפגעו ברגולציה. המפיקים והדוקומנטריסטים מברכים על כניסתם של משקיעים חדשים לערוץ 10, אבל סוברים שהעיתוי הנוכחי של מכירת הערוץ במחיר של הרס הרגולציה איננו משרת את טובת הציבור".

חסיד מתייחסת לתנאים שהציבו קבוצת מילצ'ן-שילוח, שעתידה לרכוש כ-35% ממניות ערוץ 10 למכרז, ואומרת כי "אין ספק שעבור קונה פוטנציאלי רכישת ערוץ שאינו מחויב בהפקות מקור הוא אטרקטיבי ביותר, אבל טובתו של הציבור קודמת לרווחתו של משקיע כלשהו. לטעמו של האיגוד יש לאפשר את סיום מהלך המכרז לערוץ 2, ואז לדון בנחת איזה הקלות אם בכלל יש להעניק לערוץ 10, כדי לאפשר את המשך קיומו ורכישתו במחיר ריאלי".

כזכור, לפני כחודש נחתם הסכם העקרונות בין קבוצת מילצ'ן שילוח לבעלי המניות האחרים של ערוץ 10, לפיו תרכוש הקבוצה 35% ממניות הערוץ. אולם עסקה זו הותנתה בין השאר בהארכת הזיכיון של ערוץ 10 בארבע שנים נוספות. בימים אלה נערכים מגעים אינטנסיביים בין ערוץ 10 לגורמים הרגולטוריים המופקדים על הערוץ במטרה לנסח את התנאים הסופיים להארכת הזיכיון של הערוץ הכוללים גם מתן הקלות בדמי הזיכיון השנתיים של הערוץ. מטרת בעלי המניות בערוץ 10 והגורמים הרגולטוריים בראשם משרד התקשורת להביא את ההצעה המתגבשת לאישור מועצת הרשות השנייה כבר ביום ראשון הקרוב.