צפיפות הכבישים בישראל היא הגבוהה ביותר במדינות המערביות. כך עולה מדו"ח בנק ישראל ל-2004 שיפורסם ביום ב' הקרוב.
לפי נתוני בנק ישראל הנסועה, כמות הנסיעות על ק"מ כביש, גדולה בישראל פי 2.5 מהממוצע במערב, למרות השיפור שנרשם לעומת 2003. בנוסף, כמות הכבישים במערב גדולה ב-60% מאשר בישראל. בנוסף, גם כמות הכבישים המהירים, גדולה יותר במדינות המערביות מאשר אצלנו.
מנתוני הבנק עולה, כי אורך הכבישים להם זקוקים, כדי לספק נסועה נתונה לק"מ כביש, נמוכה בישראל יותר מאשר במדינות מערביות. אחת הסיבות לכך היא צורתה המוארכת של ישראל.
בבנק ישראל מתריעים על הירידה בהשקעה בתשתית התחבורה, שאינה כוללת את ההשקעה בכלי תחבורה. ב-2004 פחתה ההשקעה ב-14% בהמשך לירידה ב-2003.
בנוסף ההשקעה בכבישים קטנה, גם בשל החלטת הממשלה להתמקד בעיקר בסיום פרויקטים קיימים וכן עקב סיום החלק המרכזי בכביש 6. עוד עולה מהנתונים, כי ההשקעות בנמלי האוויר ירדו, עקב סיומו של פרויקט נתב"ג 2000.
לדברי הדו"ח, במערכת הרכבות חל בשנים האחרונות מפנה לאחר שנים רבות של הזנחה. ההשקעה ברכבות גדלה ב-26% בשנת 2004, לאחר זינוק של 43% ב-2003-2002.
בבנק ישראל מציינים, כי בשנים האחרונות חל שיפור מסוים בצפיפות הכבישים בישראל, למרות הירידה בהשקעות.
להערכת הבנק, השיפור במצב הצפיפות נובע כנראה מהמיתון ומהמצב הביטחוני, מה שהתבטא בעלייה מתונה של הנסועה בשנים האחרונות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.