ג'קדה ממריאה ב-30% על רקע חוזה חדש; המנכ"ל: "אנחנו בנקודת מפנה"

החברה הודיעה כי חתמה על חוזה בהיקף של מיליוני דולרים לאספקת ה"ג'קאדה פיוז'ן" לחברת תקשורת מובילה באירופה

קשה לומר שחברת ג'קדה (סימול: JCDA), המתמחה בפתרונות תוכנה לשיפור והאצת תהליכים עסקיים, סיפקה בתקופה האחרונה חדשות חיוביות למשקיעים. רק בתחילת החודש היא הודיעה, שהכנסותיה ברבעון הראשון ירדו, שהיא נאלצת לפטר 20 עובדים (12%) ושהכנסותיה מדשדשות. כמו כן, החברה מעורבת בימים האחרונים בתביעה נגד חברה מתחרה, קומפוזיה (אניסופט לשעבר), לפיה זו מעסיקה עובד ג'קדה לשעבר, יורי סטלוברוב, שעל פי חשדה של ג'קדה עושה שימוש עבור קומפוזיה בקניין הרוחני של ג'קדה. לאור זאת היא תובעת את קומפוזיה על 10 מיליון שקל.

היום סיפקה ג'קדה לפתע הודעה חיובית: היא הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת תקשורת ענקית באירופה, אחת מחברת הטלקום הגדולות בעולם לדבריה, במסגרתו תספק לה רישיונות לשימוש במוצר הדגל שלה, Jacada Fusion. ההסכם צפוי להניב לג'קדה הכנסות של מיליוני דולרים במהלך מספר רבעונים, והוא יבוא לידי ביטוח בדו"חות החברה החל מהרבעון השני של שנת 2005.

ג'קדה לא חשפה את שם הלקוחה, אך הודעה זו הספיקה כדי להזניק את מנייתה בכ-30% בוול סטריט עם פתיחת המסחר. טרם זינוק זה, מנייתה דשדשה במחיר של 2 דולרים, ששיקף לה שווי שוק של כ-38 מיליון דולר - כמעט בדיוק כערך המזומן שבקופתה, 37.6 מיליון דולר. ב-2004 ג'קדה הציגה הכנסות של 19.8 מיליון דולר, שלוו בהפסד של 5.6 מיליון דולר שהם 29 סנט למניה.

* גידי הולנדר, מנכ"ל החברה, האם הודעה כזו שווה זינוק כל כך מרשים?

"כן, זה הגיוני וזה מה שציפיתי שיקרה. הייתי אומר שאנחנו בנקודת מפנה, לא רק בגלל החוזה אלא בגלל כל פעילות החברה. למעשה, השוק תמחר את המניה עד עתה על 0, ואפילו אחרי הזינוק כעת היא אינה בשער מזהיר. אני מאמין שהמניה שיקפה בחלקה אכזבה מהעיכוב במוצר החדש שלנו, הג'קדה פיוז'ן - הרי הכרזנו עליו לפני 10 חודשים, בנינו ציפיות, אבל גילינו שזה הולך לאט מהצפוי. מעגלי המכירה הם ארוכים יחסית, אבל מנגד עשרות חברות הביעו עניין בפתרון שלנו. אנחנו חושבים שאם יש חברה, כמו חברת הטלקום, שמוכנה לשלם על הפתרון מיליוני דולרים, הרי שזו הוכחה ניצחת לחוזק של הג'קדה פיוז'ן".

הכל בממשק אחד

* מה מיוחד בפתרון זה?

"כל מי שיש לו היום מרכז שירות לקוח אינו עובד מול אפליקציה שנכתבה במיוחד עבורו, אלא עם אוסף של אפליקציות שנמצאות ב-Back Office. תהליך העבודה ארוך והג'קדה פיוז'ן פשוט לוקח את כל האפליקציות הללו והופך אותן לבעלות ממשק אחד. בפיילוט הראשון שביצענו עם חברת הטלקום ברבעון הרביעי של 2004, הצלחנו לקצר את אורך השיחה שלהם עם לקוחות ב-50%. זה שווה כסף". לדברי הולנדר, המחיר הממוצע של חוזה למוצר צפוי להיות לרוב נמוך יותר, כחצי מיליון דולר. שוויו של פיילוט יכול לנוע מ-50 אלף דולר עד חצי מיליון דולר.

* כבר 12 רבעונים אתם מציגים הכנסות של כ-5 מיליון דולר. מה יהיה ברבעון הראשון ובהמשך?

"הרבעון הראשון הוא זמני. הודענו כבר באחרונה שהוא לא יהיה טוב, פחות מהממוצע אצלנו. אני מאמין שמהרבעון השני נציג תוצאות טובות יותר". *