שבעה מאסרי עולם לסייעני הפיגוע בקפה הלל בירושלים

שבעה מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר נגזרו היום (ה') בבית המשפט המחוזי בירושלים על אחמד עביד ונאאל עביד, פעילי חמאס תושבי מזרח ירושלים, שהורשעו לפני שבועיים בסיוע לביצוע הפיגוע בבית הקפה "הלל" בירושלים בספטמבר 2003, בו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו עשרות.

אתר YNET דיווח, כי בפתח הדיון בבית המשפט נראו השניים מחוייכים, ונופפו לבני משפחותיהם שנכחו באולם. בהמשך, אף נענו לשאלות שהופנו אליהם. הם לא הביעו חרטה על מעשיהם ואמרו: "אם תפסיקו את הרג הילדים שלנו, נפסיק את שלכם". בהמשך אמרו השניים, כי תהיה הפסקת פיגועים רק אם החמאס יורה על כך. בני משפחותיהם של קורבנות הפיגוע לא היו באולם.

השופטים ציינו בגזר הדין, כי הם הגו את רעיון הפיגוע, בחרו את מיקומו, נערכו לביצועו, קיבלו את חגורת הנפץ והובילו את המחבל המתאבד למקום הסתרת החגורה ומאוחר יותר לזירת הפיגוע. "במעשיהם פעלו השניים כגוף אחד לביצוע הפיגוע יחד עם שותפים, והיו חלק ממקבלי ההחלטה המשותפת על הפיגוע, דרך ביצועו ועיתויו".

"פיגוע הטרור הקטלני שביצעו הנאשמים, אשר נועד לזרוע מוות ולהטיל מום בבני אדם חפים מפשע רבים ככל הניתן, היננו מעשה שטני, המוציא את מבצעיו מגדר בני אנוש", צויין עוד בגזר הדין.

"דווקא בפיגועי טרור, המכים ללא רחם וללא אבחנה בחפים מפשע, והמכוונים להשיג מאסה גדולה ככל הניתן של קורבנות, שומה על בית המשפט לגמול למרצחים במאסרים מצטברים על כל נפש שנקטפה, ועל כל ניסיון לקטול חיים, שהסב פגיעות גופניות ונפשיות. גישה זו מבטאת את הערך הראוי של קדושת החיים, והיא הולמת אף את שיקולי הגמול וההרתעה שבענישה. הגישה, אף מתיישבת עם מלחמת החורמה, חסרת הפשרות, בטרור המקומי, כמו גם בטרור העולמי", הדגישו השופטים.