הממונה על ההיגבלים העיסקיים אישר רכישת מכירת ממ"ן מכנפיים לגולדן פויינט

"למרות שגולדן פוינט וממ"ן עוסקות בפעילויות המהוות חוליות עוקבות בשרשרת שילוח בינ"ל של מטען אווירי, המיזוג אינו מעלה חששות תחרותיים אנכיים"

הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום, אישר את מכירת מלוא אחזקות כנפיים בממ"ן , לגולדן פוינט, בהתאם לאחד התנאים שהציב לכנפיים לצורך רכישת מניות אל על .

ממ"ן הציבורית עוסקת בניהול ותפעול מסוף מטענים המורשה לטפל בכל מטעני הייבוא והייצוא בנמל התעופה בן גוריון, באספקת שירותים לוגיסטיים, השכרת נכסי נדל"ן ואספקת שירותי תעופה והיא הוכרזה ב-95' בעלת מונופול בניהול, תפעול ואספקת שירות של מטענים בהובלה אווירית.

ממ"ן היא היחידה המפעילה כיום מסוף מטענים כללי לקליטת מטעני ייבוא והמכלת מטעני ייצוא. גולדן פוינט היא חברת אחזקות פרטית לחברות בתחום שירותי מימון בנקאי וביטוח סיכוני סחר חוץ.

לבעלי החברה אחזקות בחברות נוספות בתחומי נדל"ן וייזום, דלק, מזון, שילוח בינ"ל של מטענים ועמילות מכס (באמצעות חברת Israel Cargo Logistics LTD).

בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים מצאה כי "למרות שגולדן פוינט וממ"ן עוסקות בפעילויות המהוות חוליות עוקבות בשרשרת שילוח בינ"ל של מטען אווירי, המיזוג אינו מעלה חששות תחרותיים אנכיים". זאת מאחר ועל ממ"ן, כמונופול, חל איסור להפלות בין לקוחות ואילו בחינת יכולתה של גולדן פוינט להשתמש בכוח המונופוליסטי של ממ"ן למינוף כוח השוק לתחומי שילוח בינ"ל ועמילות מכס, העלתה, כי בשני התחומים פועלים מתחרים רבים ונתח השוק של LTD אינו משמעותי.