המיליארדר רומן אברמוביץ' במקום השני ברשימת עשרת העשירים בבריטניה

איש העסקים ההודי, לאקשמי מיטאל, מנכ"ל "מיטאל סטיל", במקום הראשון ברשימת ה"סאנדי טיימס"

איש העסקים ההודי לאקשמי מיטאל, מנכ"ל "מיטאל סטיל", דורג במקום הראשון ברשימת עשרת העשירים בבריטניה של העיתון "סאנדי טיימס".

אחריו במקום השני מדורג המיליארדר היהודי ממוצא רוסי, רומן אברמוביץ'. הונו של מיטאל, המתגורר בבריטניה, גדל פי ארבעה לעומת 2004, בעקבות עלייה בביקוש לקומודיטיז, והוא מסתכם עתה ב-14.8 מיליארד ליש"ט. (27.9 מיליארד דולר).

מיטאל דחק למקום השני את אברמוביץ' בן ה-38, בעליה של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, בסקר השנתי שעורך העיתון בקרב 1,000 עשירי בריטניה.

השווי המצרפי של הונם של כל המדורגים ברשימה זינק ב-23% לעומת 2004, והוא מסתכם ב-250 מיליארדד ליש"ט, לאחר שלונדון הצליחה בשנה שחלפה למשוך אליה מיליארדרים ומיליונרים מכל רחבי העולם.

מיטאל - בזכות הפלדה

מיטאל רכש מפעלי פלדה החל מפולין וכלה בדרום אפריקה מאז 2003, תוך שהוא מנצל את הביקוש הגואה לפלדה מצד מספנות ואתרי בנייה בסין. זה הביא לעלייה במחירי הפלדה בעולם ב-80% במרוצת השנתיים האחרונות.

"מיטאל סטיל" צפוייה להפוך ליצרנית הפלדה הגדולה בעולם, לאחר שתשלים החודש את העיסקה לרכישת "אינטרנשיונל סטיל גרופ" תמורת 4.5 מיליארד דולר.

מיטאל התגורר בלונדון, נולד למשפחת יצרני פלדה ברג'סטאן, הודו. הוא החל את הקריירה שלו ב-1976 בעזרת מפעל פלדה באינדונזיה. מאז ינואר 2003 רכש את השליטה במפעלי פלדה בפולין, הרפובליקה הצ'כית, רומניה ומקדוניה, והשתלט על יצרנית הפלדה הגדולה ביותר באפריקה, Ispat Iscor הדרום אפריקנית.

רומן אברמוביץ'

רומן אברמוביץ' בנה את עושרו, הנאמד על-פי ה"סנאדיי טיימס" ב-7.5 מיליארד ליש"ט, בעזרת נכסים שרכש לאחר התפרקותה של בריה"מ, בכללם חברת הנפט החמישית בגודלה ברוסיה - סיבנפט.

אברמוביץ' רכש ביולי 2003 את קבוצת הכדרוגל האנגלית צ'לסי תמורת 59 מיליון ליש"ט, והוציא מאז לפחות 250 מיליון ליש"ט על רכישת שחקנים לקבוצה.

אולג דריפסקה

אולג דריפסקה, 37, בעליה של יצרנית האלומיניום השלישית בגודלה בעולם, Russian Aluminium, צורף לרשימה לראשונה תוך שהוא מדורג במקום השישי. העיתון מעריך את הונו של דריפסקה ב-4.38 מיליארד ליש"ט.

"אברמוביץ' ודריפסקה משקפים את המגמה האחרונה של אנשים עשירים מחו"ל שהחליטו לתקוע יתד בבריטניה".

אברמוביץ' מכר בשנים האחרונות נכסים והעביר חלק מכספו מחוץ לרוסיה. אברמוביץ' מכר את 25 האחוזים האחרונים שהחזיק ברוסיה אלומיניום באוקטובר לטובת דריפסקה תמורת סכום בלתי ידוע.

קבוצתו מכרה 92% ממניות סיבנפט ב-2003 לחברת הנפט הרוסית יוקוס תמורת 3 מיליארד דולר במזומן, ובמקביל קיבלה 26% ממניות יוקוס.