הושחתה האנדרטה לזכר רבין בת"א

אלמונים ריססו הלילה (ב') בספריי שחור את הכתובת "מוות", על דגל ישראל הניצב מול האנדרטה לזכר ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, בתל-אביב.

כמו כן, רוססו בצבע שחור גם האנדרטה ושני רכבים של עיריית תל-אביב, שחנו בסמוך. משטרת מרחב ירקון פתחה בחקירת האירועים.

נראה, כי משטרת ישראל עומדת אובדת עצות, אל מול תופעה הולכת וגואה, בשבועות האחרונים, של ריסוס כתובות נאצה, בין היתר, על אנדרטאות וקברים של גדולי האומה. אמש חיללו אלמונים את קבריהם של יצחק ולאה רבין, בהר הרצל בירושלים. על שמותיהם של השניים רוסס פס בצבע שחור, וסמוך לקברו של יצחק רבין רוססה הכתובת "כלב רוצח". מפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו, הורה להקים צוות חקירה מיוחד.

בסוף השבוע רוססה הכתובת "היטלר המוח" על 12 קברים בבית העלמין הצבאי בירושלים. ביום רביעי האחרון רוססה הכתובת "היטלר" על קברו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון, סמוך לקיבוץ שדה בוקר. הכתובת רוססה על-ידי אלמונים בספריי שחור באותיות דפוס גדולות. מוקדם יותר באותו יום התגלתה כתובת נאצה גם ברחבת קברו של חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל, בהר הרצל בירושלים. בכתובת נכתב: "ניאו-נאצי - יחי ביילין". במקביל, נתגלו כמה כתובות שרוססו על גדר חיצונית של בית ספר בראש-העין, בהן נכתב: "שרון - היטלר ורבין מחכים לך בגיהנום", ו-"מוות לערבים".

כל האירועים נחקרים ע"י המשטרה, אך בינתיים בלא תוצאות. לפי שעה, גם לא ידוע על קשר בין המקרים או על זהות מבצעיהם, אם כי במשטרה מייחסים את רוב המקרים לגורמים בימין הקיצוני.