אולמרט: אגדיל את תקציב המועצה לצרכנות ל-3 מיליון שקל; המועצה: זה לא מספיק

מדובר בגידול של 90% ביחס לתקציב שהוצע - ושהיה אחד הסיבות להתפטרות המנכ"לית

זמן קצר לאחר התפטרותה של מנכ"ל המועצה לצרכנות, גלית אבישי, על רקע עימותים עם שר התמ"ת אהוד אולמרט, טענות למינויים פוליטיים לדירקטוריון המועצה ולנטרול כוחה של המועצה עקב תקציבה הדל - הודיע אתמול אולמרט על הגדלת תקציב המועצה ל-3 מיליון שקל.

בתגובה נמסר מהמועצה, כי גם תקציב זה דל מדי לצרכים העומדים בפני המועצה, גם אם הוא מהווה שיפור ביחס לתקציב שתוכנן ל-1.6 מיליון שקל, שבגינו התפטרה אבישי.

אולמרט אמר, כי הוא "מקווה שבג"ץ העומד ותלוי בסוגיות המועצה לצרכנות (עתירת התנועה לאיכות השלטון) יסיים דיוניו בשבועות הקרובים, ובכך תיסלל הדרך לכינון ההנהלה החדשה למועצה לצרכנות".

עוד הבטיח, כי "יפעל לחיזוק המועצה כגוף בלתי תלוי בממשלה, למרות היותו מתוקצב, כדי שקולם של הצרכנים יישמע גם באמצעות גוף חשוב זה".

בתגובה להודעת התמ"ת, כי בדעת השר להכפיל את תקציב המועצה ולפעול לחיזוקה כגוף בלתי תלוי, נמסר מהמועצה לצרכנות: "תקציב המועצה לצרכנות קוצץ בעקביות במהלך השנים האחרונות, מסכום של 4 מיליון שקל ב-2000, ל-2.8 מיליון שקל ב-2004. הקיצוץ פגע באופן מתמשך בפעילות המועצה.

"התקציב שהועיד התמ"ת ל-2005, היה גורם, אילו אושר, להפסקה של כל פעילות אפקטיבית של המועצה, ומשום כך הביא, בין היתר, לפרישתם של הטובים מעובדי המועצה, ובראשם המנכ"לית גלית אבישי, ולבג"ץ שהוגש נגד שר התמ"ת על ידי התנועה לאיכות השלטון.

"גם תקציב של 3 מיליון שקל יספיק, אך בדוחק רב, לפעילות ארגון צרכנים דוגמת המועצה לצרכנות. אף שמדובר בתקציב משופר, הוא נותר נמוך ביחס לתקציב השנים הקודמות וביחס לצורכי המועצה. המועצה לצרכנות מקווה, כי לאחר הדיון בבג"ץ יגדיל התמ"ת את תקציב המועצה מעבר לסכום שעליו הודיע".