סאיקלון פנתה לעליון לערער על החלטת המחוזי לאסור התקשרותה עם המשטרה

טוענת כי המחוזי טעה כשקבע כי נפל פגם מהותי בזכייתה במכרז לשיפוץ מסוקי המשטרה

סאיקלון מוצרי תעופה מבקשת מבית המשפט העליון להתיר לה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי. המחוזי הוציא צו ביניים האוסר על המשטרה להתקשר איתה בהסכם להחזקת כלי הטיס של המשטרה ושיפוץ מסוקי הבל 206 שברשות המשטרה.

סאיקלון היא חברה בבעלות אלביט מערכות, אשר זכתה במכרז לביצוע עבודות תחזוקה ושיפוץ של שני המסוקים של המשטרה. עד עתה מאז 1992 תחזקה התעשייה האווירית את מסוקי המשטרה. לאחר זכייתה של סאיקלון במכרז פנתה התעשייה האווירית לבית המשפט בבקשה להוציא צו הצהרתי המצהיר, כי החלטת ועדת המכרזים שהצהירה על הצעת סאיקלון כעל ההצעה הזולה היא פסולה ובטלה וביקשה התעשייה האווירית להוציא צו המונע את ההתקשרות בעקבות המכרז. התעשייה האווירית טענה, כי הצעתה היא ההצעה הזוכה במכרז או לחילופין ביקשה ביטולו של המכרז.

בית המשפט הוציא צו ביניים כמבוקש לאחר שקבע, כי בתנאי הערבות היה פגם מהותי. על כך מבקשת סאיקלון לערער לבית המשפט העליון. לטענתה כל ההליכים במכרז עליו הוכרזה כזוכה היו ראויים. לטענתה, בית המשפט המחוזי טעה כאשר קבע שהוראת הבנק במכתב הערכת תוקף הערבות הבנקאית, לפיה דרישה למימוש הערבות הבנקאית תשלח בפקס לא תחשב כדרישה על פי תנאי הערבות, היא פגם מהותי המחייבת פסילת הצעתה.

לטענת סאיקלון, לא מדובר כלל וכלל בפגם, ואם היה פגם הרי שהוא לא פגע בשוויון. (בר"מ 3154/05).