משה טרי, יו"ר רשות ני"ע, מחזיק במניות לידקום בשווי 12 מיליון שקל

לידקום גייסה בסוף השבוע בלונדון כ-22.6 מיליון ד' לפי שווי של כ-58 מיליון ד' * טרי מכר חלק ממניותיו במסגרת הצעת המכר * העביר מניותיו לנאמנות עיוורת בעקבות מינויו לתפקיד יו"ר הרשות

גל ההנפקות בלונדון מייצר גל חדש של מתעשרים, חלקם גדולים, חלקם קטנים, אבל מרביתם אלמונים. במקרה של הנפקת לידקום, שבוצעה בסוף השבוע שעבר, מדובר דווקא במתעשר מוכר למדי: משה טרי, יו"ר רשות ני"ע.

טרי מחזיק כיום (טרם הדילול בהנפקה) בכ-4.56 מיליון מניות של לידקום המהוות 6.8% מההון. מכיוון שלידקום תחל להיסחר ביום חמישי הקרוב לפי 32 פני למניה, מדובר באחזקה השווה כ-1.5 מיליון ליש"ט או כ-2.7 מיליון דולר (כ-12 מיליון שקל). טרי, מסתבר, נמנה על מייסדי החברה ואף כיהן כיו"ר לידקום מאמצע 99' ועד למינויו ליו"ר הרשות בספטמבר 2002.

עם מינויו לתפקיד יו"ר הרשות, הפקיד טרי את מניותיו בלידקום בנאמנות עיוורת, מכיוון שעל עובדי הרשות חל איסור להחזיק במניות של חברות.

לידקום השלימה ביום חמישי האחרון את הנפקתה הראשונית בבורסת ה-AIM. החברה גייסה כ-22.6 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-58 מיליון דולר. הסכום הזה כולל הצעת מכר בהיקף של כ-5.6 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע כי הנאמן למניותיו של טרי לקח חלק בהצעת המכר של בעלי המניות בחברה וכי בעקבותיה דוללה האחזקה של טרי לכ-4.5% בחברה.

טרי, בן 55, מכהן מזה כשנתיים וחצי כיו"ר הרשות. טרם מינויו לתפקיד וכהונתו כיו"ר לידקום, כיהן כמנכ"ל רשות הדואר בין השנים 1996-1999. בין 1993-1996 כיהן כמנכ"ל החברה המרכזית לני"ע וטרם תפקידו זה כיהן במשך כארבע שנים בתפקיד מנכ"ל מרכז ההשקעות.

הרזומה של טרי כולל גם כהונה כסמנכ"ל חברת אדגר תעשיות טקסטיל במחצית השנייה של שנות ה-80. בין השנים 1972-1985 עבד טרי בבנק דיסקונט, שם מילא שורה של תפקידים, בין היתר שימש כמנהל המחלקה הכלכלית לני"ע וכאחראי על ההנפקות וההשקעות.