מנכ"ל "הבימה" לשעבר, יעקב אגמון, נחקר במשטרה בחשד להטרדה מינית

בתום חקירתו, שוחרר בתנאים מגבילים; אגמון: את מה שהיה לי להגיד - אמרתי במשטרה

מנכ"ל תיאטרון "הבימה" לשעבר, יעקב אגמון, נחקר היום (ד') באזהרה במשך יותר משעה, במשרדי משטרת מרחב ירקון. אגמון חשוד, כי הטריד מינית מזכירה שעבדה תחתיו. הוא מכחיש את המיוחס לו, וטוען, כי מערכת היחסים עם המזכירה היתה "חברית" בלבד.

בתום חקירתו שוחרר אגמון בתנאים מגבילים. הוא נדרש להפקיד ערבות כספית ונאסר עליו ליצור קשר עם המתלוננת. בצאתו מהחקירה אמר אגמון: "את מה שהיה לי להגיד, אמרתי במשטרה".

התלונה נגד אגמון התקבלה לפני מספר שבועות, ומאז גבו שוטרי מרחב ירקון עדויות בנושא מעובדים שונים ב"הבימה" בעבר ובהווה. המתלוננת, תושבת איזור השרון, כבת 36, פוטרה בינואר השנה מתפקידה במסגרת תוכנית ארגון מחדש בתיאטרון, לאחר שעבדה במשך שנים רבות כמזכירתו של אגמון. בינתיים, היא שובצה בתפקיד אחר.

המתלוננת טענה בפני החוקרים, כי במהלך שנת 2002 נהג אגמון להטריד אותה מינית ואף איים עליה שאם לא תיעתר לדרישותיו, הוא יפגע במקום עבודתה. לאחר שפוטרה, פנתה המזכירה למרכז הסיוע לנפגעות אונס ברעננה, שם המליצו לה להגיש תלונה במשטרה. המתלוננת הסבירה, כי לא הגישה את התלונה עד-כה, משום שחששה מתגובתו וכן שתפוטר ממקום עבודתה.

עם הגשת התלונה אמרו במשטרה, כי הם אינם פוסלים את האפשרות שהתלונה נבדתה, בין אם על רקע פיטורי המתלוננת, ובין אם על רקע מאבקי הכוחות המתנהלים כעת בתיאטרון הבימה. לפי שעה, הוחלט שלא לערוך עדיין עימות בין אגמון והמזכירה, נוכח מצבה הנפשי הקשה.

פרקליטו של אגמון, עו"ד אלי זהר, אמר אז ל"גלובס": "אגמון שמע בתדהמה על התלונה נגדו, הוא לא הטריד מעולם את מזכירתו. מערכת היחסים ביניהם לא חרגה ממערכת היחסים החברית שהיתה לו עם כל העובדים והעובדות בתיאטרון".

זהר הסביר, כי "לתדהמתו (של אגמון) מהתלונה, תרמה הפרידה הלבבית והחמה שהיתה בין מזכירתו לבינו עם פרישתו, הדברים שאמרה לו, הדברים שכתבה לו והמתנה הנאה שהעניקה לו. צר הדבר, אך דמה של אישיות ציבורית אינו הפקר. אין להתיר את רמיסת שמו של אדם לצורך השגת אינטרסים אישיים, תמוהים ככל שיהיו".

אגמון כיהן כמנכ"ל התיאטרון מאז פברואר 95', אך לא הצליח לכסות את הגירעונות הגדולים של התיאטרון, הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים, למרות הסכם ההבראה שנחתם עם הממשלה.

עם פרישתו בחודש ינואר האחרון, החליפו את אגמון בתפקיד המנכ"ל החשבת אודליה פרידמן והמנהל האדמיניסטרטיבי, בני צרפתי. השניים יכהנו בתפקיד עד לשינוי המבנה המשפטי של התיאטרון, המופעל עדיין כהקדש ציבורי. בינואר השנה קבע בית המשפט העליון, כי הנאמן הציבורי ימשיך לכהן עד להפיכת הנאמנות על-פי כתב ההקדש לחברה לתועלת הציבור, מה שיאפשר מינוי מועצת נאמנים ודירקטוריון חדש, שימנו מנכ"ל קבוע.