היהלומן שתה יותר מדי

מסיבה עם הרבה אלכוהול, בה השתתף יהלומן, צולמה וקטעים ממנה שודרו ב"פספוסים". היהלומן טען לפגיעה קשה בעסקיו ובמשפחתו, ובעקבות זאת נמחק הקטע המצולם מארכיון התוכנית

אברהם בכר, יהלומן בן 48, הוזמן לפני שלוש שנים עם קבוצת חברים לארוחת ערב עסקית בביתו של יהלומן עמית, גיורא בביוב, בביתו בתל-אביב. בביוב ידוע באוסף היינות הגדול שלו, ובאותו ערב כיבד את אורחיו ביינות שונים ומשובחים ובאלכוהול. בכר לא רגיל לשתות, והיין החל להשפיע עליו במהירות. כטוב ליבם ביין, החל בביוב לצלם את הנוכחים במצלמת וידיאו ביתית.

בבקשה לצו מניעה זמני שהגיש בכר באמצעות עו"ד אופיר רחבי, נפרסת השתלשלות האירועים הבאה. בכר השתכר ולא ידע מה קורה סביבו. הוא צולם ב"רגעים מביכים, מבישים, מבזים ומשפילים".

לפני חודש, בעת ששהה במפעל בבעלותו בבנגקוק, קיבל שיחת טלפון מבביוב, בה הודיע לו האחרון, כי שלח את הקלטת לתוכנית הטלוויזיה "פספוסים" המבקשת לשדרו. בביוב ביקש את הסכמתו של בכר בכתב לשידור הקטע, שכן לדבריו, ללא הסכמה כזו - לא תוכל התוכנית לפרסם את הקלטת או חלקים ממנה.

בכר סירב בתוקף, בטענה שהדבר עלול לגרום לו נזקים אדירים, ואף אמר לו: "הקלטת לא לשידור". חבר נוסף שבילה עימם באותו ערב, ניסה אף הוא לדבר על ליבו של בכר, בנימוק שלקטע המצולם יש סיכוי לזכות בפרס, אך הוא סירב.

לפני שבועיים צילצל הטלפון בביתו של בכר בבנגקוק, ב-3 לפנות בוקר. הוא התבשר, כי הקטע המצולם שודר בתוכנית "פספוסים", תחת הכותרת "רק שוטים - שותים". בקטע נראה בכר כשהוא בגילופין, משתטה, חסר שליטה, נופל מהכיסא, נובח על כלב, מושפל, מתבזה, בקיצור - שיכור לכל דבר ועניין.

לטענתו של בכר, מיד לאחר שידור קטע הקלטת, הוא החל לקבל אינספור שיחות טלפוניות מאנשי עסקים, קולגות, עמיתים למקצוע, חברים, בני משפחה, מכרים, שכנים. התגובות היו קשות.

לא רק זאת: השמועה הגיעה עד בנגקוק, כך שמיד לאחר מכן, נפוצה שמועה שהוא "שיכור ואלכוהוליסט". בשיחות הטלפון שקיבל, כונה בשמות גנאי כמו "השיכור של המדינה" ו"הדפוק". לאחר שידור התוכנית, שודר הקטע באינטרנט, והדבר נודע מיד בקרב קהילת העסקים בבנגקוק ובקרב היהלומנים שם.

בכר טוען, כי בעקבות השידור אמרו לו לקוחות, כי בנסיבות הקיימות הם אינם מתכוונים להמשיך לעבוד איתו, בשל חוסר אמון בו ובשל אורח חייו. משפחתו נפגעה פגיעה גדולה, שגרמה לאביו לבכות ולמשפחתו הקרובה שלא לצאת מביתה במשך כמה ימים.

בעקבות פנייתו לתוכנית "פספוסים", הורידה התוכנית את הקטע המשודר מאתר האינטרנט. בכר ביקש צו מניעה זמני נגד פרסום הקלטת. בעקבות כך העבירו לו אולפני הרצליה מכתב התחייבות להורדת הקטע מכל מדיה ואמצעי שידור, ולמחוק אותו מהקלטת שבידיהם.

לאור זאת, השופט מאיר יפרח לא מצא לנכון לתת צו מניעה זמני. באשר להגשת תביעה ציין, כי הדבר נתון לשיקול דעתו של בכר.

(ת.א 22015/05).