שיא לברוקרים הפרטיים: מנהלים נכסים ביותר מ-20 מיליארד שקל

[ לאתר קרנות ] התעשייה גדלה ב-3.9 מיליארד ש' במארס * הקרן הטובה - הראל מבחר יתר, עם 6%+ * הגרועה - אינווסטק רוסיה, עם 8.5%-

הציבור ממשיך להזרים כספים לתעשיית הקרנות. במארס הזרים הציבור כ-3.9 מיליארד שקל, בהמשך לגיוסים בתעשייה בהיקף של 4.4 מיליארד שקל בפברואר ו-3.7 מיליארד שקל בינואר.

בסך הכל גויסו מתחילת השנה 12 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני אגוד קרנות הנאמנות. סך הכספים המנוהלים בקרנות, נכון לסוף מארס עומד על שיא של 115.4 מיליארד שקל, בהשוואה ל-111.5 מיליארד שקל בסוף פברואר ו-101.3 מיליארד שקל בתחילת השנה.

כל הגידול בהיקף התעשייה במארס הגיע מגיוסים. במצטבר (ינואר עד מארס) גדלה התעשייה ב-14.1 מיליארד שקל, כ-12 מיליארד כאמור מכספים חדשים שזרמו למערכת וכ-2.1 מיליארד שקל מעליית ערך נכסי הקרנות. גם במארס, בדומה למגמה בשנה האחרונה, התחזקו הברוקרים הפרטיים על חשבון הבנקים הגדולים.

היקף הכספים שניהלו הברוקרים הפרטיים, נכון לסוף מארס, חצה לראשונה את רף ה-20 מיליארד שקל והגיע ל-20.3 מיליארד שקל. בסוף פברואר ניהלו הברוקרים הפרטיים קרנות בהיקף של 18.7 מיליארד שקל ובתחילת השנה הם ניהלו 14.4 מיליארד שקל בלבד. משמע, גידול של 40% תוך שלושה חודשים.

הגידול הזה, שמיוחס בעיקר למהלכים של הרשות לניירות ערך מול הבנקים ולהנחיה של הבנקים ליועצי ההשקעות שלהם להציע ללקוחות גם קרנות שמנוהלות אצל גופים אחרים, הביא את הברוקרים הפרטיים לנתח של 17.6% בתעשייה, לעומת 14.3% בתחילת השנה.

להמשך הכתבה ולטבלה המפורטת על נכסי הקרנות כנסו לאתר קרנות הנאמנות של "גלובס".