מס הכנסה הורה לפריון שבבעלות החברה לישראל לשלם 76 מיליון שקל

החברה: אין יסוד לשומות * החברה לא דיווחה על ההשגה שהגישה אשתקד

פקיד שומה למפעלים גדולים (פשמ"ג), יהודה נסרדישי, הוציא צו המורה לחברת פריון שבבעלות החברה לישראל לשלם למס הכנסה 76 מיליון שקל. זאת, במסגרת שומה על פי מיטב השפיטה לשנים 1996-1993.

החברה לישראל דיווחה היום (ד') לבורסה על הוצאת השומות. לדברי החברה, פריון ויועציה סבורים, כי דו"חות המס שהוגשו לאותן שנים הם נכונים, אין יסוד לשומות אלו ולפיכך בכוונת פריון לפעול לביטולן. יצויין, כי לאחר הוצאת צו, יכול הנישום רק לפנות לביהמ"ש בבקשה לביטולו.

ל"גלובס" נודע, כי פריון הגישה כבר אשתקד השגה על השומות שנקבעו לה, וזאת על רקע חילוקי דעות מקצועיים עקרוניים בתחום המיסוי. דבר הגשת ההשגה וקיומם של חילוקי הדעות אינם מופיעים בדו"ח השנתי של החברה לישראל לשנת 1997. פריון עצמה אינה נסחרת כיום, לאחר הצעת רכש שהביאה למחיקת מניותיה מן המסחר.

תקנות מס הכנסה קובעות, כי השגה שלא ניתנה לה תשובה בתוך שנה, נחשבת כאילו התקבלה. בשל העיצומים בחברת שע"מ, המפעילה את מחשבי מס הכנסה, לא יכלה הנציבות למסור לפריון את תשובתה, ולפיכך נאלץ נסרדישי להוציא צו ידני לתשלום הסכום שבמחלוקת.

חברת פריון היא בעלת השליטה בחברת הליסינג ח.ל מימון ובחברת הסחר במוצרי חשמל ואלקטרוניקה אינטר-גאמא. לאחרונה מכרה פריון את מניותיה בחברת י.ל.ר. בשנת 1997 הפסידה החברה 4.5 מיליון שקל, וסכום המס הנדרש ממנה מהווה חלק משמעותי מאוד מהיקף פעילותה