המדינה: החוזה לתחנת הכוח ברותם לא ייחתם בטרם יובהר שנפלה טעות

המדינה הודיעה לאחים עופר, כי לא תחתום על החוזה עימם בעניין הקמת תחנת כוח במישור רותם, עד שיסכימו שלא תשלם 130 מיליון שקל הנובעים מטעות בחישוב הסכום המגיע להם.

הדברים נאמרים במכתב שנשלח אתמול (ד') לעו"ד גיורא אלמוג, מנהל או.פי.סי רותם, החברה אשר זכתה במכרז ובה שולטים האחים עופר.

לדברי המדינה, משרד האוצר נדהם לראות, כי במכתב ששלחה החברה ב-23 במארס ליו"ר רשות החשמל, דוד אסוס, עולה, כי החברה תחשב את עלות ייצור החשמל בהתבסס על תקנות משק החשמל (יצרן חשמל פרטי קונוונציונלי).

המדינה אומרת, כי תקנות יצרן חשמל פרטי קונוונציונלי אינן חלות בעניין מכרז זה.

המדינה אומרת, כי ועדת המכרזים הודיעה ב-10 בפברואר 2004 לחברת או.פי.סי, כי עליה להגיש הצעת מחיר סופית במחיר שלא יעלה על 49.5 למגוואט מותקן. בהצעה הסופית שהגישה החברה היא נקטה במספר מונחים ובתוכם מגוואט שעה, מגוואט מותקן והפסד זמין מותקן.

המדינה אומרת, כי הודעת הזכייה מנובמבר 2004 התייחסה למחיר בתנאי המכרז. כי המשמעות היחידה בנסיבות העניין היא, כי המכרז מתייחס ל-49.5 שקל למגוואט זמין נטו לכל שעה זמינה.

לכן מבקשים מנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן, וסגן החשכ"ל, חגי מילר, מהחברה לאשר עד יום 13 בחודש אפריל, כי אין חילוקי דעות בין עמדת הרשויות לבין עמדת החברה.

"מובן מאליו, כי עד קבלת תשובתכם כאמור, לא תקודם הפעילות לצורך החתימה על חוזה הרכישה, וכי כל פעולה שלכם המתבססת על הודעת הזכייה, הינה על אחריותכם בלבד", כתבו רונן ומילר.

הודעת המדינה באה בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, בבקשה לבטל את זכיית האחים עופר במכרז. הנימוק הוא טעות טכנית בהחלטת הוועדה, אשר העניקה הטבה של 130 מיליון שקל לחברה.

לטענת התנועה, כל הגורמים המוסמכים מטעם המדינה מודים בקיומה של הטעות, אשר מחירה הכבד התגלה ימים ספורים לאחר שהוועדה הודיעה לחברת או.פי.סי. על הזכייה במכרז.

למרות זאת, נמנעו כל הגורמים המוסמכים מלהודיע לחברה על תיקון הטעות.

(בג"ץ 2532/05).