חברת מוריה עשויה לבטל את זכייתה של שפיר הנדסה בעבודות להקמת גשר קלטראווה בירושלים, בהיקף של 129 מיליון שקל. החלטה בעניין זה צפויה להתקבל בקרוב. וזאת, על רקע סירובה של השותפה הצרפתית, אייפל, להתחייב על השלמת עבודות ואחריות תכנונית.
ל"גלובס" נודע, כי במוריה נבחנת האופציה לפנות לחברת רמט, המתמודדת השנייה במכרז, שהגישה הצעה יקרה יותר, בסך של 150 מיליון שקל. אופציה נוספת, שנראית סבירה יותר, היא ביטול המכרז, ופרסום מכרז חדש.
בשבוע שעבר קיימה ועדת המכרזים במוריה דיון לגבי ההתקשרות מול שפיר. וזאת, בעקבות סירובה של קבוצת שפיר הנדסה לחתום על כמה מסמכים.
נודע, כי החברה הצרפתית סירבה בין היתר לחתום על מסמך המחייב אותה באחריות תכנונית לפרויקט. בין מוריה לקבוצת שפיר ואייפל מחלוקת מהותית לעניין מיהו הגורם שהביא לביטול המכרז, האם חברת מוריה שלטענת שפיר ואייפל הוסיפו תנאים לאחר המכרז, או האם שפיר הנדסה ואפייל שלא עמדו בתנאי המכרז. אם אכן תבוטל הזכייה, צפויה מוריה בראשות המנכ"ל, יחיאל לביא, לשלם פיצוי של 3 מיליון שקל.
גשר קלטראווה, הקרוי על שמו של אדריכל הגשרים הבינלאומי סנטיאגו קלטראווה, הוא חלק מפרויקט הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים. על הגשר אמורה לעבור הרכבת הקלה באיזור הכניסה לעיר, סמוך לבנייני האומה ועד לשדרות הרצל.
מדובר בגשר בכניסה לעיר, שישמש את הרכבת הקלה, בצומת שנחשבת עמוסה. מדובר בגשר שאורכו 140 מטר וגובהו 118 מטר. העבודות יימשכו 24 חודשים.
במשרד התחבורה חוששים, כי ביטול המכרז יעכב את סיום העבודה. במוריה יחליטו בימים הקרובים מהי הדרך המהירה לביצוע העבודה מבלי לחרוג בצורה ניכרת בתקציב.
אם אכן יפורסם מכרז חדש, מדובר יהיה במכרז שלישי, לאחר ששני המכרזים הקודמים בוטלו אף הם, מסיבות שונות. המכרז הראשון שפרסמה חברת מוריה בוטל בשל התייקרות המחירים, ובו הוערכה עלות הפרויקט ב-80 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.