המנצחים של דוקאביב

אתמול הוכרזו הזוכים בפסטיבל בפסטיבל "דוקאביב 2005" השביעי לקולנוע דוקומנטרי.

בתחרות הישראלית זכה סרטה של סיוון ארבל "יום ולילה" העוסק בנערות המתגוררות בפנימייה. ארבל קטפה את המקום הראשון בתחרות הישראלית, כבוד שבצידו פרס כספי של 40,000 שקל מהמועצה הישראלית לקולנוע, שירותי שיווק והפצה בסך 10,000 שקל נוספים, וזיכויים פונקציונאליים אחרים (משמרות עריכה ותרגום) בשווי 3,200 דולרים. השופטים העניקו לארבל את הפרס, "על התבוננות רגישה ועדינה, אך נטולת סנטימנטאליות, על חבורת ילדות צעירות החיות לבדן בפנימיה. יוצרי הסרט הפגינו כישרון יוצא דופן ביכולתם לבנות קו סיפורי רגיש, בעל אורך רוח וכבוד בהצגת סיפורן של הדמויות".

צלמת "יום ולילה" טוליק גלאון זכתה גם בפרס הצילום בסך 10,000 שקל. פרס ראש העיר ת"א ליוצר צעיר בסך 30,000 שקל הוענק לבמאי "בית חלומותי" רן טל. יוצר הפסקול לסרט, אביב אלדמע, זכה בפרס הפסקול בסך 4,000 דולר. את פרס העריכה בסך 20,000 שקל קיבלה ערה לפיד על "חסד", וציון לשבח ניתן לסרט "קיבוץ" של רחלי שוורץ.

חבר השופטים כלל את יו"ר הועדה - קלאוס אדר מנהלו האמנותי של פסטיבל הסרטים במנכן ונשיא איגוד מבקרי הקולנוע, מייק מג'ורי, המנהל האמנותי של הפילם פורום בניו יורק, היוצר הצרפתי תומס באלמאס, הסופרת רונית מטלון, ובמאי "מחסומים" יואב שמיר.

בתחרות הבינלאומית שהתקיימה במסגרת הפסטיבל זכה הסרט "הסיוט של דארווין", קו-פרודוקציה אוסטרית, צרפתית ובלגית של הבמאי הוברט סאופר במקום הראשון ובפרס כספי בסך 2,500 דולר, ו"שלושה מדורים של מלנכוליה" של הבמאי הפיני פיריו הונקסאלו זכה בציון לשבח.

מרתון הסרטים הזוכים יתקיים בשבת בין השעות 10:00 ל-16:00.