היועץ המשפטי של כאן: "אי אפשר להגיד שהופתענו מתוצאות מכרז ערוץ 2"

היועץ המשפטי של קשת: קשה מאוד לתקוף את הזכייה שלנו, כי הפערים לטובתנו גדולים. אם כבר יהיה בג"ץ, ישקלו את המקום השני

כשעורכי הדין רון גזית (קשת) ועזגד שטרן (רשת) חגגו אתמול יחד עם לקוחותיהם, הזוכות במכרז ערוץ 2, היו גם שני עורכי דין מאוכזבים: גיורא ארדינסט, היועץ המשפטי של כאן, וגידי קורן, היועץ המשפטי של טלעד.

* עו"ד גיורא ארדינסט, תלכו לבג"ץ?

"נקבל את החומר ונראה אם יש בסיס לתקוף. האפשרות שנלך לבג"ץ תמיד קיימת. בכל מקרה, זה לא נכון להודיע על הליכה לבג"ץ לפני שראינו את החומר. אנו נרוץ לבג"ץ אם נחשוב שההליך התנהל בצורה לא נכונה. לא אם לא נראה סיבה לשנות מהתוצאות. זו לא החלטה שאמורה להתקבל באופן אוטומטי".

* אתה מאוכזב?

"ודאי שאני מאוכזב. כשמשתתפים ב'ביוטי קונטסט', הפרמטרים לא מדידים. ברור לך שאתה משתתף במשחק שיוכרע על בסיס ענייני, או לא. לפעמים זה מי שמצליח להציג מצגת יותר יפה, ולפעמים זה על בסיס של דברים אחרים. מי שמשתתף במכרז כזה מקבל על עצמו את הכללים".

* הופתעתם?

"אי אפשר להגיד שהופתענו. קיווינו מאוד שנזכה. אני חשבתי שכאן עשו עבודה יוצאת מהכלל. בחלק של התוכן נעשתה עבודה מרשימה מאוד. אני לא ראיתי מה האחרים הציעו, אך העבודה שלהם היתה מרשימה".

* אתה חושב שהיה לכאן חיסרון מול המתמודדות האחרות, בגלל שהם חדשים?

"הם חדשים כזכיינים פוטנציאליים, אבל יש להם 12 שנות ניסיון, של אולפני הרצליה, אז למעשה אי אפשר להגיד שהם חדשים".

אם תחליט כאן לפנות לבג"ץ, ארדינסט לא חדש בזה: הוא כבר הופיע בבג"ץ, בהתדיינות על כמה וכמה מכרזי תקשורת: הוא הפך את הזכייה במכרז על ערוץ החדשות, כשייצג את חדשות ישראל; הוא גם הפך את הזכייה במכרז הפרסומות ברדיו, כשייצג את שפ"ם; וכן הגן על הזכייה בערוץ המוזיקה.

גזית עם קשת מיום ההקמה

עו"ד רון גזית ליווה את קשת מאז הקמתה. גזית יזם בזמנו את הקמת קשת, יחד עם מוזי ורטהיים, ומאז מייצג את קשת בכל ענייניה.

* רון גזית: לא הופתעתם.

"היינו בטוחים שנזכה. השמחה ממש מתפרצת. קשה מאוד לתקוף את הזכייה של קשת, כי הפערים לטובתה מאוד גדולים. אם כבר, ישקלו את המקום השני".

* כזכיין קיים, היה לכם יתרון התחלתי.

"במכרז אסור היה לציין תוכניות קודמות. להגיד שב'בק אוף דה מיינד' לא לקחו את זה בחשבון? אולי. בכל מקרה, המכרז בודד כל מה שנעשה בעבר".

* איך אתה מרגיש היום?

"שמי שצריך לזכות, זכה. הזכייה של קשת תביא למסך חזק לאורך כל השבוע. ההצעה של קשת מבטיחה הליך אבולוציוני של יותר שידורי איכות ובעיקר סוגה עילית. הזכייה היא פועל יוצא של הובלה ברייטינג, איכות טלוויזיונית, ורווחים במשך התקופה הקודמת. ההנהלה של קשת נהנית מגיבוי מלא של מוזי ורטהיים".

* מה היה החלק המשמעותי במהלך העבודה על המכרז?

"עסקת רכישת מניות גלקסו של זאבי, מכונס הנכסים עו"ד ליפא מאיר, בתוך שבוע ממועד מינויו, היותה נקודת מפתח לחיזוק החברה. כך גם עסקת הכנסתו של חיים סבן, שאף היא בוצעה במהירות הוסיפה ערך אסטרטגי לחברה".

עו"ד עזגד שטרן, מש. הורוביץ, ייצג במכרז את רשת, אותה הוא מלווה משפטית לאורך השנים. שטרן דווקא חושב שיהיה בג"ץ, אבל מאמין שאין לו סיכוי.

שטרן: "ההיסטוריה מלמדת שיש בג"צים במכרזי תקשורת. זה מה שהתפתח במדינה הזו. אני מניח שאין מקום לבג"ץ, ודאי שכרגע לא עולה על דעתי שום סיבה. אם וכאשר יוגש, נצטרך לקרוא אותו".

* אומרים שאם כבר בג"ץ, אז יתקפו את המקום השני, כלומר את הזכייה שלכם.

"אין ספק שמאבק טבעי נורמלי, זה בין המקום השני לשלישי. המקום הרביעי צריך לעבור שניים כדי לעלות למקום הראשון, אלא אם כן מישהו ימצא שיש איזה תנאי סף שהזוכות לא עמדו בו. נורמלי שהמאבק האמיתי הוא בין המקומות השני והשלישי. השלישי הוא בעל הסיכויים הגבוהים יותר להגיע למקום השני, והשני הוא יותר פגיע".

* טיפלת גם במכרז הקודם של רשת.

"מבחינה משפטית, המכרז הזה היה יותר מעניין. דרש הרבה יותר עבודה. זה היה מירוץ מכשולים".

* צפו ברשת את התוצאה?

"יש כאלה שהיו בטוחים מאוד שנזכה. התברר שה'ביד', שהוא החשוב, היה על הצד הגבוה. האנשים של רשת מאוד מאמינים בהצלחה בתוכניות, בסולידיות".

* היה לרשת יתרון של הוותק?

"רשת היו שחקן ישן-חדש. המיזוג שהקבוצה עשתה עם נגה הכניס דם חדש ואנשים יצירתיים. זה גוף ממוסד עם מנהל פנטסטי, הגאון בשטח הזה הוא יוחנן צנגן. לאור כל זה, היו בהחלט אנשים שהיו בטוחים שנזכה. אני מאוד שמח בשבילם, וגם שמח שהפרנסה שלכם, כעורכי הדין של רשת, נשארת. זה תמיד, אבל זה לא החלק העיקרי".