דניה סיבוס זכתה במכרז PFI להקמת כביש 431 בהיקף של 1.4 מיליארד שקל. דניה סיבוס גברה בהצעתה הכספית על הצעותיהם של המתמודדות שפיר הנדסה, גנדיר וניו-קופל; על השותפות בין קבוצת א. ארנסון, רמט ורויכמן והקבוצה השלישית אשטרום וסולל בונה.
ועדת המכרזים בראשות סגן החשב הכללי באוצר, צבי חלמיש, בחרה אמש את דניה כזוכה במכרז. הצעתה הכספית של דניה היא 58 מיליון שקל למענק חצי שנתי אותו היא מבקשת מהמדינה, בגין הקמה, תפעול ואחזקת הכביש. מדובר במחיר הנמוך ב-25 מיליון שקל מהאומדן של המדינה, 75 מיליון שקל.
כביש 431, הוא כביש רוחב בן 20 ק"מ שאמור לחבר בין ראשל"צ מערב דרך רמלה ולוד עד לאזור מודיעין. מדובר במכרז ראשון שפורסם בשיטת נ-PFI שבו הזכיין מקים, מתפעל ומתחזק את הכביש לתקופה של 25 שנה ומקבל מהמדינה תשלום חצי שנתי.
בוועדת המכרזים מעריכים, כי הסגירה הפיננסית תיארך לכל היותר חצי שנה וזאת בעקבות תמריץ של מיליון שקל לזכיין עבור כל חודש הקדמה בסגירה הפיננסית.
משרד האוצר צירף למכרז את הדירוג הראשוני של הפרויקט, AA מינוס דבר שמאפשר שיתוף של גורמים מוסדיים במימון הפרויקט. בנוסף מעניקה המדינה הגנות על הלוואות במט"ח כדי לאפשר לזכיין לגייס מימון זול יותר ע"י בנקים זרים.
נודע כי לא נרשם פער מהותי בין ההצעות הכספיות של ארבעת המתמודדות, והם היו 64-58 מיליון שקל בתשלום החצי שנתי.
הצעתה של דניה סיבוס משקפת שיעור תשואה להון של 5%. עוד נודע כי בהצעתה של דניה סיבוס ישנה התחייבות של בנק הפועלים, בנק מזרחי וגופים מוסדיים למימון הפרויקט.
בוועדה מציינים, כי מתן התמריצים הכספיים לסגירה פיננסית מוקדמת הביאו לכך שבכל ההצעות המתמודדות צירפו מסמך התחייבות מהגופים המממנים לליווי פיננסי בגובה העולה על היקף הפרויקט.
במשרד האוצר מעריכים, כי הסגירה הפיננסית בפרויקט זה להבדיל מפרויקטים אחרים בשיתוף המגזר הפרטי יהיה קצר בצורה משמעותית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.