מפעל הפיס אישר הקצבת 50 מיליון שקל למחשבים למערכת החינוך

המחשבים יירכשו על פי מפרט שקבע משרד החינוך

דירקטוריון מפעל הפיס אישר את התוכנית שהגיש משרד החינוך, לתקצוב מחשבים ב-50 מיליון שקל. על פי התוכנית, במהלך החודשים הבאים ירכוש מפעל הפיס 12 אלף מחשבים. בדיון משותף שקיים הדירקטוריון עם מנכ"ל משרד החינוך, בן-ציון דל, ומנהלת המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, יפה ויגודסקי, הסכים הדירקטוריון להיענות לכל הבקשות של משרד החינוך, ואף קיבל את עמדתו, כי המחשבים יירכשו על פי מפרט שקבעו אנשי משרד החינוך.

מימוש תוכנית רכישת מחשבים לבתי הספר נתקל בשנה האחרונה בקשיים רבים, בשל מחלוקות בין מפעל הפיס למשרד החינוך, וביניהם לבין מרכז השלטון המקומי. מפעל הפיס הזמין תצורת מחשבים שאינה תואמת את הדרישות שקבעו מומחי המחשוב של משרד החינוך.

הקשיים בפרויקט נבעו גם מהעובדה, כי למרות בקשות חוזרות ונשנות של משרד החינוך, לא נערכו הרשויות המקומיות, שאמורות לקלוט את כל המחשבים, להקים תשתיות ומעבדות מחשבים. גם פניות של ויגודסקי ליו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ולכל הרשויות בארץ, לפעול להקמת התשתיות, לא הביאו לפתרון הבעיה.

בשנת 1997 אישר הפיס תקציב של 44 מיליון שקל לרכישת 12 אלף מחשבים, תקציב דומה לשנת 1998, ולגבי השנה אישר הדירקטוריון תקציב של 60 מיליון שקל