המפיקים: ניאבק בהחלטת האוצר שלא להעביר את כספי ה"ביד" ממכרז ערוץ 2 לעידוד היצירה הישראלית

מדובר בסכום של כ-300 מיליון שקל; "עמדתנו היא כי כספים אלה צריכים לחזור למקום שממנו הם נלקחו, כלומר לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע"

ארגוני היוצרים מתכננים להיאבק בהחלטת משרד האוצר והממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, לפיה לא יעבור חלק מכספי ה"ביד" במכרז ערוץ 2, כ-300 מיליון שקל, לטובת עידוד היצירה הישראלית. בתגובה להחלטתו של הבר, אמרה היום ל"גלובס" אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים, כי "כבר בזמן הקרוב נצא למאבק בכל הקשור לכספי הביד".

אתמול שלח הבר מכתב תגובה לבקשתה של שרת התקשורת דליה איציק, כמו גם לבקשתו של יו"ר הרשות השנייה מנשה סמירה, בעניין הערבת חלק מכספי ה"ביד" לטובת היצירה הישראלית. במכתבו מנה הבר את הסיבות מדוע לא יועברו חלק מהכספים לארגונים, וזאת למרות שהכנסות המדינה מכספי ה"בידים" שהוצעו על-ידי קשת (כ-171 מיליון שקל) ורשת (כ-124 מיליון שקל), הזוכות במכרז היו גבוהים בהרבה מהמצופה הן ברשות השנייה והן באוצר.

בין היתר נכתב, כי "התשלום החד פעמי שהזוכות במכרז להפעלת הערוץ השני התחייבו להעביר למדינה תמורת קבלת הזיכיון להפעלתו הינו ככל תקבול, אגרה או מס המועברים לקופת המדינה על-פי דין, קרי התקבול אינו מוקצה מראש לפעילות משקית מסוימת או מגזר ספציפי, אלא נכלל כולו בסך הכנסות המדינה (ללא תלות בגובה הסכום), כנהוג וכמקובל בכל מכרז, לרבות מכרזים בתחום התקשורת הכוללים בתוכם מרכיב של 'ביד' בתשלום לקופת המדינה".

חסיד אמרה היום: "נבקש פגישה דחופה עם שר האוצר בנימין נתניהו כבר בזמן הקרוב, ונצא למאבק בכל הקשור לכספי ה'ביד'. עמדתנו היא כי כספים אלה צריכים לחזור למקום שממנו הם נלקחו, כלומר לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע. לא מן הנמנע, שההוצאה הגדולה על כספי ה'ביד' תגרום לכך שתקציבי ההפקות של הזכייניות יירדו".