חברת NORTHCROFT מבריטניה זכתה במכרז של משרד האוצר, לביצוע בקרה על תוכנית הפיתוח והאחזקה של מע"ץ החדשה. עלות עבודתה החודשית של NORTHCROFT נאמדת ב-100 אלף דולר.
החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, וסגנו, צבי חלמיש, פעלו לבחירת חברת בקרה בינלאומית, שתבצע את עבודות הפיקוח על תוכנית החומש של מע"ץ.
משרד האוצר פנה תחילה לשמונה חברות בינלאומיות ולקו הגמר הגיעו לואיס ברגר ו-NORTHCROFT. NORTHCROFT גברה על חברת לואיס ברגר בהצעה הכספית וגם באיכות ההצעה הטכנית.
תקציב מע"ץ ל-2005 הוא 1.565 מיליארד שקל. מע"ץ מגבשת תוכנית חומש עם תקציב שנתי של 3-4 מיליארד שקל בשנה. לדברי זליכה, "הניסיון מלמד כי העדר בקרה בלתי תלויה, יביא לפגיעה באיכות העבודות, חריגות בלוחות הזמנים ולחריגות משמעותיות בתקציב".
לפני חצי שנה נבחרה החברה האמריקנית פי.בי, לביצוע הבקרה על תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. עקב הממצאים של פי.בי, נאלצת רכבת ישראל לשנות את הסכם הפיתוח לתוכנית החומש כדי לעמוד במסגרת התקציב, 20 מיליארד שקל. בכדי לעמוד בתקציב מתכוונת הרכבת, בין היתר, לבטל פרויקטים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.