ביה"ד לעבודה דחה על הסף את תביעתו של תנ"צ שמעון שרביט לביטול פיטוריו

שרביט, שזוכה מעבירות שוחד בפרשת עופר נמרודי, טען לפיטורים לא חוקיים * התביעה נדחתה בשל חוסר סמכות של ביה"ד לדון בה

בית הדין לעבודה דחה על הסף את תביעתו של תנ"צ שמעון שרביט לביטול פיטוריו. שרביט, קצין משטרה לשעבר, שהואשם וזוכה מביצוע עבירות של ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים בפרשת עופר נמרודי, תבע מהמשטרה 400 אלף שקל. בתביעה שהוגשה באוגוסט 2003 טען לפיטורים לא חוקיים.

שופטת בית הדין לעבודה בירושלים, אורנית אגסי, קיבלה את עמדת המדינה וקבעה, כי יש לדחות את התביעה על הסף בשל חוסר סמכות של בית הדין לדון בה.

הפרקליטות טענה, כי שרביט מנסה לתקוף בתביעתו את סבירות ההחלטה בעניין פיטוריו, וכי פקודת המשטרה קובעת במפורש כי שאלת פיטוריו של שוטר לא תדון בפני בית הדין לעבודה.

שרביט טען מנגד, כי הוא לא תובע כלל ביטול פיטורים אלא תביעה כספית גרידא.

השופטת אגסי קבעה, כי אין כל ספק שעיקר תביעתו של שרביט הינה כנגד פיטוריו. "בקוראינו את כתב תביעתו של שרביט עולה כי עיקר תביעתו היא כנגד פיטוריו. שרביט מבקש את בית הדין כי יקבע שפיטוריו נעשו שלא כדין, וזאת מתוך רשלנות ומחדל".

אגסי מציינת, כי בטרם יכריע בית הדין בתביעותיו הכספיות של שרביט, עליו להכריע אם הפיטורים נעשו שלא כדין. לדבריה, זהו לא לב ליבה של המחלקות בתיק זה.

בית הדין כאמור דחה את התביעה.

בשנת 1999 כיהן תנ"צ שרביט כסגן מפקד מחוז המרכז של המשטרה. בתקופה זו הועלו נגדו חשדות בדבר ביצוע מעשים פליליים, ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים. שרביט פוטר מהמשטרה בינואר 2000. בדצמבר 2000 זוכה מכל אשמה בבית משפט השלום. (בש"א 16848/04).