"אודיופילים אוהבים לפנטז"

אלון ליפשיץ, בעלי היבואנית אודיונוט, חושב שמדובר בחבורת נודניקים

*המילה אודיופילים מעוררת את זעמו של אלון ליפשיץ, בעלי אודיונוט, החברה המייבאת את הרמקולים של ווילסון ומגברי קרל. "האודיופילים מהווים רק חצי אחוז מהשוק", הוא מסביר. "99.9% מלקוחותיי ב-17 שנות פעילותי אינם אודיופילים. אלה אנשים שנחשפו לציוד ברמה טובה, יכולים לממן אותו ונהנים ממנו. הם אוהבים מוזיקה, בניגוד לאודיופילים שאוהבים את הציוד שרכשו לפני שנים, וממשיכים לפנטז על החלפתו בציוד חדש".

התרשמתי שהם אוהבים מוזיקה.

"לא מסכים איתך. רוב האודיופילים, בייחוד בארץ, זה כמה עשרות אנשים שמחזיקים באותם עשרה דיסקים, שעליהם הם מדגימים את המערכת לחברים שלהם. אין להם מושג במוזיקה. אודיופילים עוברים בין חנויות, מנדנדים, ולא מוציאים כסף, זאת ברנז'ה שכבר לא באה אלינו. הלקוח שלי משדרג כעבור כמה שנים, אבל לא כל שבוע ירצה להחליף כי יצא מודל חדש. הוא גם ידבר איתי על מוזיקה חדשה, וזה מה שחשוב. אודיופילים לא אוהבים לדבר על מוזיקה".

רן לוי מסביר שליפשיץ "בא מדרום-אפריקה, פתח את אודיונוט, ונוצל לרעה על-ידי אנשים שטרטרו אותו עם ציודים לכל הארץ. הם ביקשו הדגמה בבית, בתור שעשוע, בלי שום כוונה לקנות. והוא קיבל עור עבה.

"אצל חלק מהיבואנים אין יותר הום-טרייל, אלא אם אתה כבד בכסף ורציני. בחו"ל, הום טרייל מפותח ונכלל בחישובי רווח, אבל הישראלים מזמינים בלי שום כוונה לקנות. זה מה שקרה באודיונוט. אז עכשיו עושים הדגמות שעולות לך כמה מאות שקלים. רוצה חוויה? תשלם. אם תקנה - זה ינוכה מהסכום. הישראלי הוא קומבינטור".

הרמקול המדובר האחרון בחברה של ליפשיץ הוא אלכסנדריה 2X, שבצבע הצהוב של פרארי, נחשב לסוג של יצירת אמנות חריגה ובוטה - 1.83 מ' גובה, משקל כולל באריזה 1 טון, ולוק כללי של רובוט בסרט מדע בדיוני. מחיר זוג: 850 אלף שקל. זמן המתנה: שנה. "אצל הלקוחות שלנו אנחנו מעורבים עוד לפני רכישת המערכת, בבניית חדר היי-אנד ומערכת מפוצלת לכל הבית, בשלב התוכניות על הנייר", מסביר ליפשיץ. "אנשים חולים על שליטה ובקרה יוציאו מקסימום על אודיו. יש לנו מערכת במיליון דולר. רק הכבל של הרמקול יעלה לך 160 אלף שקל, כל מיני דברים משוגעים".

מה היו המכירות הטובות שלכם?

"התקנו ללקוח במרפאת-שיניים מערכת ב-2 מיליון שקל, מערכת במשרד ב-1.5 מיליון שקל, מערכות ביאכטות, לקוחות משוגעים שזה ההסכם שלהם עם המציאות".