שופרסל לביהמ"ש: אין למועצה לצרכנות ראיות להפקעת מחירים

הרשת מבקשת מביהמ"ש להורות על מחיקת התביעה ולחייב את המועצה בהוצאות משפט

שופרסל מבקשת מבית המשפט להורות על מחיקת התביעה והבקשה כייצוגית בהיקף של 16.5 מיליון שקל שהגישה נגדה בנובמבר 2004 המועצה הישראלית לצרכנות בטענה להפקעת מחירים של מוצרי צריכה בסיסיים מפוקחים.

לטענת שופרסל, באמצעות משרד עורכי הדין דנציגר, קלגסבלד ושות', המועצה לא סיפקה ראיות לתמיכה בטענה להפקעת מחירים, ומאז הוגשה התביעה ועד היום מסרבת המועצה להעביר לשופרסל את הפרטים והמסמכים המהותיים המבססים כביכול את עילת התביעה.

לפני כשלושה שבועות ביקשה המועצה לצרכנות מבית-המשפט להורות על הקפאת ההליך עד למינוי דירקטוריון פעיל ומנכ"ל. לדברי שופרסל קושי של תובע לנהל הליך אינו מהווה סיבה מוצדקת להקפאת ההליך.

עוד טוענת שופרסל כי זכותה שהתביעה לא תישאר תלויה ועומדת למשך חודשים ארוכים ללא דיון והכרעה ומבלי שניתנת לה אפשרות להתגונן מפניה. שופרסל טוענת כי הקפאת ההליך מעמידה סימן שאלה שהוצב על אופן פעולתה וכי הגשת התביעה לוותה בפרסומים רבים בעיתונות, בהם הוצגה שופרסל כעבריינית המפקיעה מחירים באופן סדרתי.

לטענת הרשת, הגשת תביעה על סך 16.5 מיליון שקל עלולה להשפיע גם על ערך המניה שלה אשר על כן מבקשת שופרסל מבית המשפט להורות על מחיקת התביעה תוך חיוב המועצה בהוצאות משמעותיות שישקפו את הוצאותיה הממשיות בניהול ההליך עד כה. (ת"א 2544/04).