הרב אמנון יצחק: חשיפת הליקוי בטלפון מירס - אזהרה לציבור מפני מכשירים לא מוגנים

הגיב לבקשת מירס למנוע פרסום כתבה על הדרך לשינוי תוכנה כך שתתאפשר גלישה באינטרנט

העורך הראשי של הביטאון 4 כנפות, יצחק נחשוני; העורך האחראי של הביטאון, חיים כפיר; חברת שופר ניוז המו"ל של הביטאון; והרב אמנון יצחק בעלי שופר ניוז, טוענים, כי אין בבקשה של מירס כל נימוק המצדיק מתן צו מניעה זמני נגד זכות יסוד הנוגעת לחייהם של אזרחים רבים במדינה.

לטענתם הבקשה של מירס מנוסחת באופן שמציג בפני הקורא תמונה שגויה, לפיה מדובר כביכול בחבורת נוכלים שעיקר עיסוקם הוא פריצות ותוכנות של המחשבים וגרימת נזק. לטענתם, מדובר בעיתון רציני בעל קהל קוראים גדול מכל השכבות ובפרט במגזר החרדי שיש לו חובה לחשוף ליקוי, אך אין לו עניין בעידוד גישה לתכנים פסולים.

לדברי המשיבים, חשיפת הליקוי במכשירי המירס שסופקו לאוכלוסיה החרדית אינה עידוד הציבור לפרוץ, אלא עידוד הציבור להימנע מצריכת מכשירים בלתי מוגנים על-פי השקפתו. לטענתם, מירס היא הנוכלת אשר מכרה אשליות לאלפי משפחות.

המשיבים, באמצעות עוה"ד יהונתן וינברג ודוד לביא, טוענים כי לא הופרה זכות של מירס. המשיבים הגישו את תגובתם לבקשה של מירס לצו מניעה האוסר פרסום הדרכה ומידע, בדבר האפשרות לחדור לתוכנת מכשיר הסלולר של מירס.

מירס טענה, כי השימוש הבלתי מורשה בתוכנה מחבל במכשירי מירס המיועדים לקהילה החרדית. מכשירים אלה המתאימים לדיבור בלבד, ללא אפשרות גישה לאינטרנט, ול-SMS. לטענתה, לאחר חבלה בתוכנה ניתן יהיה לגלוש באינטרנט.

בתגובת המשיבים נאמר, כי מירס הבטיחה לוועד הרבנים לענייני תקשורת של המגזר החרדי כי אין יכולת לפרוץ את מכשיר הטלפון הסלולרי. לטענתם, הרבנים נפלו קורבן לתרמית והמכשיר ניתן לפריצה בקלות.

לטענתם, הביטאון פירסם כתבה צרכנית אשר חשפה את התרמית כי המכשיר לא ניתן לפריצה.

בית המשפט הוציא לפני שבועיים צו מניעה זמני נגד המשיבים.

(ה.פ 555/05)