200 אלף דולר במלגות ל-4 יזמים חברתיים

החודש החל תהליך הבחירה של ארבעה יזמים, שיקבלו מלגות של עד 50 אלף דולר כל אחד, מן התוכנית ליזמות חברתית של קרן IVN (קרן הון סיכוי לישראל). בראש התוכנית עומדת אשת העסקים איזבל מקסוול.

לדבריה, "התוכנית תתמוך ביזמים חברתיים, ותשמש להם כחממה לפיתוח פרויקטים במשך שנתיים, עד למימושם. הרעיון הוא לתמוך ביזמים שהציעו תוכניות בעלות ערך כלכלי-חברתי וחינוכי, שיתרמו להרחבת אפשרויות התעסוקה בארץ, תוך התמקדות בפריפריה".

זו השנה השנייה של תוכנית היזמות החברתית, שנוסדה על ידי קרן הון סיכוי לישראל IVN והקרן החדשה לישראל. השנה הגישו את הצעותיהם 250 יזמים, מתוכם ייבחרו ארבעה, שיזכו לתמיכה כלכלית שתתפרס על פני שנתיים, וכן לחונכות ולליווי של בכירים בתעשיית ההיי-טק וקרנות הון סיכון, ביניהם עמי אמיר, שותף בקרן הון סיכון פרטק וחלי בן נון, מנכ"לית ומייסדת אראל-נט.

אשתקד זכה באחת המלגות חיים פוקס-אמט, יזם שעלה מאנגליה לפני כמה שנים ופיתח את ISRAEMPLOY - רשת 'דרושים' באינטרנט המתורגמת למספר שפות. אמט אומר, שכעולה חדש שאינו דובר עברית, התקשה להסתייע בלוחות הדרושים ולמצוא מקום עבודה. הוא החליט להקים את האתר, שפונה לעולים חדשים כמותו, ומפיץ 30 משרות ביום לאלפי חברים רשומים בארץ. יותר מ-1000 איש מצאו עד היום תעסוקה דרך הפרוייקט, שנעזר ב-60 מתנדבים. *