משרד רו"ח שלמה זיו ייצג בארץ את רשת BDO, השישית בגודלה בעולם

הנציג השלישי של הרשת בישראל, לאחר שנציגיה הקודמים עברו לרשתות הגדולות

משרד רואי החשבון שלמה זיו ושות' מצטרף לרשת הבינלאומית BDO, השישית בגודלה בעולם. משרד זיו מחליף את משרד אלמגור ושות', אשר התמזג אשתקד עם משרד ברייטמן החבר ברשת דלוייט-טוש, החמישית בגודלה בעולם.

משרד זיו הוא כיום החמישי בגודלו בישראל, ובו 310 עובדים. עם זאת, המשרד צפוי לרדת למקום השישי לאחר השלמתו הרשמית של המיזוג בין ליובושיץ- קסירר לבין זינגר-ניר. במשרד זיו, אשר התמזג לפני כשנתיים עם מרון-סובל-שור, 19 שותפים ו-100 רואי חשבון. מחזורו מוערך ב-15 מיליון דולר.

בין לקוחותיו של המשרד: מעריב, האחים עופר, זאבי אחזקות, בני משה קרסו, דוד לובינסקי, קמור, מבטחים, גמול, קבוצת רובינשטיין, אורמת, קבוצת ברנוביץ, פקר פלדה, בן-יקר-גת, בנק ספנות, בנק אדנים, נעמ"ת, מרכז הירידים, משה"ב, אלתא, עם עובד, אמפל, ק.א.ל ומינהלת הסדר הקיבוצים.

בשנה שעברה הקים משרד זיו, במשותף עם משרד הורוביץ-אושרת, את ברית הפיקוח "אסף", במטרה לחדור למיגזר ההתיישבותי. המיזם המשותף כבר מטפל בעשרות מושבים, קיבוצים וחקלאים בודדים. בכוונת הצדדים למזג בסופו של דבר את משרד הורוביץ-אושרת במשרד זיו.

משרד זיו יהיה הנציג השלישי של BDO בארץ בשנים האחרונות. תחילה יוצגה הרשת בידי משרד בבלי, עד למיזוגו עם ברוידא והצטרפותו לרשת KPMG. לאחר מכן יוצגה הרשת בידי אלמגור, כאמור - עד למיזוג בינו לבין ברייטמן. יצויין, כי למרות תחלופה גבוהה זו, לא שינתה BDO את תנאי ההתקשרות שלה עם הנציג בישראל, מתוך הכרה בכך שאין למעשה אפשרות לכפות על משרד כלשהו להישאר ברשת מסויימת.

מחזורה של BDO הגיע אשתקד ל-1.6 מיליארד דולר, חברים בה 510 משרדים ומועסקים בהם 17,500 עובדים. מחזוריהן של חמש הרשתות הגדולות הגיעו אשתקד ל-15-10 מיליארד דולר כל אחת.

על ייצוגה של BDO בישראל התמודדו מספר משרדים, וביניהם בבלי, אם כי משרד זה מנהל גם מגעים למיזוג עם ליובושיץ-קסירר, החבר ברשת ארתור אנדרסון. מנכ"ל הרשת, ססיל פלמינג, ביקר בארץ בחודש שעבר במסגרת הליכי קבלת ההחלטה.

משרד זיו ייצג את רשת סאמיט, ומשרד מרון - את רשת RSM, הניצבות בסביבות המקום העשירי בעולם. לאחר המיזוג, ייצג המשרד את שתי הרשתות במקביל. שני עובדי המשרד, המאיישים כעת דסק ישראלי ברשת סאמיט בניו-יורק, יעברו לעבוד ב-BDO.

שלמה זיו אמר היום (א') ל"גלובס", כי בתקופה הנראית לעין, אין הוא כולל חברות באחת מחמש הרשתות הגדולות בתוכנית האסטרטגית של המשרד. "איננו חושבים שקיים שירות שאין ביכולתנו לתת, גם כמי שאינם חברים באחת הגדולות", אמר זיו. עם זאת, הדגיש זיו, כי אינו פוסל עקרונית הצטרפות לרשת גדולה, "אם נוצרת הזדמנות עיסקית"