שינוי מפתיע בקרית הספורט בדרום חיפה: אפשרות ל-1,000 יח"ד

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מנהל מו"מ עם מינהל מקרקעי ישראל לביצוע שינוי דרמטי בתוכנית פרויקט קרית הספורט, המתוכנן לקום במבואות הדרומיים של חיפה. על-פי התוכנית, יוקמו גם 1,000 יחידות דיור בסמוך לקומפלקס של קרית הספורט. עד כה דובר על קרית ספורט שכוללת אך ורק שימושי ספורט, פנאי ומלונאות.

המנכ"ל היוצא של עיריית חיפה, אבי גולדנברג, מסר ל"גלובס", כי הנושא נמצא לפני החלטה סופית של המינהל. קריית הספורט אמורה לכלול אצטדיון כדורגל עירוני, אשר יחליף את האצטדיון הוותיק בקרית אליעזר. כמו כן, יכללו מגרשים לשימושי ספורט נוספים ומלון לספורטאים. מתוכננים גם שטחי מסחר ופנאי נוספים.

תוכנית פרויקט קרית הספורט עברה שינוי ראשון לפני יותר משנה, אחרי כניסתו לתפקיד של יהב. תחילה החליט יהב להסיט בכמה מאות מטרים את קרית הספורט, אשר תוכננה על-ידי החברה הכלכלית העירונית. כעת, כאמור, החליט יהב לצרף לקריה גם שטחי מגורים, וזאת, לדבריו, בשל ביקוש גדול לשטחי מגורים באזור זה, סמוך לחוף הים.

במבואות הדרומיים של חיפה ממוקמים גם מרכז הקונגרסים הבינלאומי, קניון, פארק מת"מ, הבניין הראשי של חברת צים ותחנות מרכזיות של אגד והרכבת.