נדחתה דיבה של ראש עיריית רמלה נגד "הארץ"

ביהמ"ש: קיים עניין ציבורי איך מצליח אדם שאין לו רקע ציבורי להיבחר למקום ריאלי בכנסת

שופט בית משפט השלום בראשל"צ, שאול מנהיים, דחה את תביעתו של ראש עיריית רמלה, יואל לביא, נגד עיתון "הארץ", והטיל עליו תשלום הוצאות בגובה 20 אלף שקל.

לביא, פעיל בליכוד, תבע את העיתון בגין ארבע כתבות, ובהן נטען בין היתר, כי היה מעורב בבחירתה של ח"כ ענבל גבריאלי, במסגרת דילים, וכן שהתקיימו קשרים כלכליים בין עיריית רמלה לבני משפחת גבריאלי. על-פי הנטען, לביא סייע להגדלת שטחי הבנייה בפרויקט בניה ברמלה, כשאחד מבני משפחת גבריאלי היה שותף בו.

לביא תבע 200 אלף שקל. לדברי מנהיים, מהראיות עולה, כי לביא אכן היה פעיל בהתארגנות שנועדה לקדם את בחירתה של גבריאלי. יותר מכך:

מספר ימים לפני הפרסומים, צוטט לביא אומר, כי הוא גאה בעזרתו לבחירתה של גבריאלי, הודה בפומבי בכך שהשתתף בבחירה שנעזרה בדילים ואינו רואה בכך פסול.

מנהיים ציין, כי אין מחלוקת שהתקיים כאן עניין ציבורי. לדבריו, "לא ניתן לטעון ברצינות שאין עניין ציבורי בשאלה איך בדיוק מצליח אדם שאין לו כל רקע ציבורי או פוליטי, עד לשבועות ספורים לפני בחירות מקדימות, להיבחר למקום ריאלי ברשימת מפלגת השלטון לכנסת, מי היה שותף לתהליך, איך פעל התהליך".

לגבי הפרסום, כי לביא סייע בהגדלת שטחי הבנייה בפרויקט בו היה גבריאלי שותף, קובע מנהיים, כי אין מחלוקת שהדברים לא נכונים עובדתית, וכי הנכון הוא שלביא סייע בקבלת החלטה המאפשרת הגבהת בניינים הכלולים בפרויקט תוך צמצום מקביל בכמות המבנים. לדברי מנהיים, מדובר בפרט לוואי בלבד, ולכן אין בכך משום לשון הרע.

עיתון הארץ יוצג בידי עו"ד טל ליבליך. (א 000443/03).