נאט"ו תפסיק ההפצצות האוויריות וצבא יוגוסלביה יפנה את קוסובו

גרמניה יוזמת תוכנית חדשה להפסקת הלוחמה בקוסובו גם היום נמשכה המתקפה האווירית של נאט"ו ביוגוסלביה * אלבניה תיגברה כוחותיה באיזור הגבול הסרבי * 24 מסוקי אפאצ'י יגיעו לאלבניה בסוף השבוע

גרמניה הודיעה על יוזמה חדשה, שנועדה להביא להפסקת הלוחמה בקוסובו.

על פי היוזמה של גרמניה, המשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, יופסקו הפצצות נאט"ו על יוגוסלביה, ובמקביל, תוציא ממשלת בלגרד את החיילים וכוחות הביטחון הסרביים מאיזור קוסובו.

לאחר קיום השלב הראשון, יוחזרו הפליטים האלבניים לקוסובו בחסות בינלאומית, ואז ייפתחו שיחות על הסדר שלום בין הסרבים והאלבנים.

ראש ממשלת רוסיה לשעבר, ויקטור צ'רנומירדין, מונה כשליחו המיוחד של בוריס ילצין ליוגוסלביה. כך הודיע היום (ד') דובר הקרמלין.

"אני מחזיק בידי צו החתום על ידי הנשיא ילצין, ולפיו נציגו המיוחד לעניין ההסדר בקוסובו הוא צ'רנומירדין", אמר הדובר.

צ'רנומירדין, בעבר מנכ"ל חברת הענק "גזפרום", הודח מתפקידו כראש ממשלה ב-23 במארס 98'.

דובר הקרמלין הדגיש, שמוסקבה מייחסת חשיבות רבה ביותר לסוגיית קוסובו, וילצין מקדיש מדי יום כמה שעות לטיפול במשבר.

עם זאת, מוסקבה עדיין לא הגיבה רשמית על החלטת הפרלמנט היוגוסלבי לפעול לאיחוד מדיני בין יוגוסלביה, רוסיה ובלארוס. נשיא בלארוס עומד לבקר בבלגרד, וככל הנראה, נושא זה יעלה לדיון במהלך פגישתו הצפויה עם נשיא יוגוסלביה.

בתוך כך, נמשכת מתקפת נאט"ו ביוגוסלביה. הבוקר נשמעו הדי התפוצצויות בבלגרד ובאיזורים נוספים ביוגוסלביה.

אלבניה תיגברה את כוחותיה באיזור הגבול עם סרביה, בעקבות המתקפה הסרבית אתמול על שני כפרים אלבניים, אשר נכבשו למשך כמה שעות ע"י כוחות סרביים.

יכולתה של נאט"ו לתקוף מגובה נמוך את השיריון וחיילי הקרקע של יוגוסלביה בקוסובו תגדל משמעותית בסוף השבוע, כאשר יגיעו לאלבניה 24 מסוקי קרב להתקפת שיריון אמריקניים מסוג אפאצ'י. כך הודיע משרד ההגנה האמריקני.

מסוקי האפאצ'י, החמושים בתותחי 30 מ"מ, טילים ורקטות, יגיעו מגרמניה, בעקבות רכבת אווירית גדולה של חיילים וציוד לטיראנה, שבה הם יוצבו.

גנרל בחיל האוויר האמריקני, צ'רלס וולד, אמר בתדרוך בפנטגון, כי "החבילה" כוללת כ-2,000 חיילים, שמטרתם תהיה לתחזק את המסוקים ולהגן עליהם ועל סוללות טילי קרקע-קר קע ורקטות, שנועדו לפגוע ברי כוזי השיריון בקוסובו