קבוצת רכבת השלום בע"מ הישראלית, וקבוצת המשקיעים האריס האמריקנית, הגישו לראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי, תוכנית עסקית שמטרתה להפוך את אילת למרכז תחבורה וסחר בינלאומי. בכוונתם לשלב את נמל התעלה עם הרכבת המתוכננת ונמל התעופה, בהשקעה של מאות מיליוני דולרים.
נציגי קבוצת רכבת השלום ונציגי קבוצת האריס, נפגשו עם יצחק-הלוי, לצורך קידום התוכנית, ובימים הקרובים ייפגשו נציגי שתי הקבוצות עם שר האוצר, בנימין נתניהו, במטרה לערב את המדינה במימון התשתיות.
ב-1987 החליטה הממשלה לפעול לקידום תוכניות בנגב, בערבה, ובאילת. במסגרת זו הקימה הממשלה את ועדת "נגב 2000", וחבריה נתבקשו לבחון מספר פרויקטים לאומיים, ולהגיש את המלצותיהם לגבי הכדאיות הכלכלית.
ועדת נגב 2000 בחנה את פרויקט נמל התעלה והרכבת לאילת. מסקנות הוועדה הוגשו בזמנו לוועדת השרים לפיתוח הנגב. שני הפרויקטים, נמל התעלה, והרכבת לאילת, נמצאו על-ידי הוועדה כבעלי היתכנות וכדאיים כלכלית.
על-פי המלצות הוועדה, בהקמת הפרויקטים יש כדאיות במרבית הפרמטרים שנבחנו, ביניהם התחום התעסוקתי, התחום האקולוגי והתחום הכלכלי. לדעת מומחי הוועדה, הפרויקטים עתידים לשמש מנוף כלכלי לעיר אילת ולאיזור כולו.
לדברי יצחק-הלוי, כיום, משעולה שוב עניין הרכבת לסדר היום הציבורי, מבקשים המשקיעים לשוב ולדון ביישום התוכנית המשולבת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.