לין: תכנית הרפורמה במס נכונה, אולם יש להצטער על שהיא כוללת העלאות מס

"מי שסבור שהתכנית מטיבה רק עם העשירים סובל כנראה מדמגוגיה חברתית נטולת מרפא"

"התכנית הכלכלית של האוצר בכללה נכונה וטובה. היא ללא שום ספק תעודד את הצמיחה במשק ותגדיל את ההכנסה הפנויה והצריכה במשק". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

לדבריו, התכנית תעלה את שיעור ההשתתפות בכח העבדה ותצמצם את האבטלה. לין מציין כי ניכר בתכנית שנעשה בה מאמץ רציני לסייע לשכבות מעוטות יכולת. "מי שסבור שהתכנית מטיבה רק עם העשירים סובל כנראה מדמגוגיה חברתית נטולת מרפא.

יש בתכנית שלושה אלמנטים מובהקים של העלאות מסים: העלאת שיעור המס על רווחי הון בשוק ההון, העלאת שיעורי המס על הכנסות מנכסים פיננסיים.

בנוסף מול הפחתת דמי ביטוח לאומי לשכבות החלשות קיימת העלאה מקבילה של דמי הביטוח הלאומי לבעלי הכנסות בינוניות וגבוהות". בהתייחסו לנושא הפחתת מס החברות, אומר לין, כי ההפחתה תיתן ללא ספק דחיפה חיונית לפיתוח המגזר העסקי כולו ללא אפליה בין המגזרים השונים, ותשפר את כושר התחרות שלנו מול מדינות אחרות.

לעניין המס על הכנסת היחיד, מדגיש לין כי הפחתת המס הישיר תגדיל את ההכנסה הפנויה של כל היחידים במשק. לדבריו, מתן נקודת זיכוי לכל מובטל שיחזור מיידית לשוק העבודה אף היא תעודד מובטלים להיכנס חזרה למעגל העבודה בכל תחומי התעסוקה במגזר העסקי.

לין מציין עוד כי שלושה מרכיבים חשובים בתכנית, כמו הפחתת מס החברות, הפחתת דמי הביטוח הלאומי למעוטי ההכנסה והפחתת נטל המס הישיר על היחיד במדרגת המס השלישית, הוצעו בזמנו על-ידי איגוד לשכות המסחר.