מכה קשה לנסיונות החזרה לשוק של הטיסברי, המתחרה בקופקסון: אותר מקרה מוות רביעי מהתרופה

לפני שלושה ימים אמר מנכ"ל אלאן, באסיפה השנתית של החברה: "השיבה של הטיסברי לשוק היא שאלה של 'מתי' ולא של 'האם'"

התקוות של אנשי ביוג'ן ואלאן כי הטיסברי תחזור אל המדפים כבר הקיץ, נראות מתרחקות מהמציאות. היום דיווח הבוסטון גלוב על מקרה רביעי של מוות, אשר על פי החשד, הינו תוצאה ישירה של נטילת תרופת הטיסברי לטיפול בטרשת נפוצה (MS).

מדובר באישה בת 48 אשר נטלה את הטיסברי יחד עם תרופת האבונקס של ביוג'ן. האישה זוהתה מאוחר יותר כבעלת סימפטומים של מחלת ה-PML (מחלה סופנית שתוקפת את מערכת העצבים המרכזית). נזכיר כי שלושת המקרים הקודמים אושרו כמיוחסים ישירות לשימוש בתמהיל של שתי התרופות.

נזכיר כי הפרשה של הורדת הטיסברי מהמדפים החלה בסוף פברואר השנה, עת שהודיעו ביוג'ן ואלאן כי בשל חשד למקרי מוות מ-PML אשר נבעו משימוש בתרופה. בסוף מארס נודע על מקרה שלישי, ועד היום, לא נודע על מקרים נוספים.

מאז סוף מארס ועד היום, עומלים קשות בשתי החברות להחזיר את התרופה למדפים. רק לפני שלושה ימים, התבטא מנכ"ל אלאן, קלי מרטין באסיפה השנתית של החברה בעניין הטיסברי באומרו כי "השיבה של הטיסברי לשוק היא שאלה של 'מתי' ולא של 'האם'".

נזכיר כי אישורה של הטיסברי חל בהליך מזורז ובעידוד ה-FDA, אשר קיצר את תהליכי האישור של התרופה. הנתונים על פיהן אושרה התרופה לשימוש היו ממחקרים שבוצעו במשך שנה אחת, ולא שנתיים כפי שהדבר מקובל.

נזכיר כי טבע , המייצרת את תרופת הקופקסון לטיפול ב-MS, רשמה זינוק של 10% במנייתה לאחר ההודעה הראשונית על הורדת הטיסברי מהמדפים. הטיסברי הייתה אמורה להיות אחת המתחרות הקשות של הקופקסון.