פרשת הריגול העסקי: בית המשפט בלונדון האריך מעצרם של בני הזוג האפרתי

(עדכון) השופט דחה את בקשתם של בני הזוג להשתחרר בערבות * הבוקר הגיע איש העסקים רוני דואק למשרדי מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א

בית משפט השלום בלונדון האריך את מעצרם של בני הזוג מיכאל האפרתי ורות ברייר-האפרתי עד ל-1 ביולי. הזוג האפרתי חשוד בייצור ופיתוח ה"סוס הטרויאני", וכן במכירתו למשרדי החקירות הפרטיים שעל-פי החשד שתלו אותו במחשביהן של חברות רבות בישראל ובעולם.

השופט אנטוני אוואנס דחה את בקשתם של בני הזוג להשתחרר בערבות, עד לדיון הבא שיתקיים בבקשת ההסגרה שהגישה ישראל. מיכאל ורות שתקו במהלך הדיון ורק הנידו ראשם לחיוב, כשנתבקשו לאשר את תאריך לידתם. הרשויות באנגליה סירבו לומר האם האפרתי משתף פעולה בחקירתו.

סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי בין הקורבנות של הפרשה גם אחד מכתבי הבידור בטלוויזיה, הטוען כי הרוגלה הושתלה במחשבו כדי לשלוף ממנו מספרי טלפון של סלבריטאים.

איש העסקים רוני דואק הגיע למשרדי מפלג ההונאה במשטרת מחוז תל אביב, כדי להגיש תלונה בפרשת הריגול העסקי. זאת, לאחר שהמשטרה הודיעה לו, כי מסמך הקשור אליו נמצא באחד משרתי איחסון הקבצים, אליהם העבירו החוקרים הפרטיים את הקבצים שנשלפו ממחשבי הקורבנות.

במשטרה יבדקו כעת, האם גם דואק, יו"ר עמותת ציונות 2000, נפל אף הוא קורבן לריגול העסקי ובמחשבו הושתל "סוס טרויאני".

בתוך כך, אמש התברר כי שתי יחידות שונות של המשטרה חקרו חשדות דומים, מבלי שהיו מתואמות זו עם זו. לפני ארבעה חודשים הגישה חברת פרטנר תלונה למפלג עבירות המחשב ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בנוגע לניסיון לחדור למחשביה. ששת חוקרי המחשב ביחידה פתחו בחקירה, שלא העלתה דבר עד כה.

דווקא שני חוקרי המחשב במפלג ההונאה של משטרת ת"א הצליחו לאשש את החששות לזליגת מידע מחברת פרטנר, דרך משרד הפרסום שלה, שם הותקנו הרוגלות.