מנורה גאון: מחיר מניית מתב כבר מגלם את מרבית השיפור הצפוי בפעילות

האנליסט מיקו מור מותיר המלצתו לחברה על "החזק", עם מחיר יעד של 34.9 שקל גבוה ב-0.1% בלבד ממחיר המניה בשוק

מיקו מור, אנליסט בבית ההשקעות מנורה גאון, פרסם במהלך סוף השבוע עדכון המלצה לחברת מתב . להערכתו, יתכן שנראה ברבעונים הבאים שיפור במעמדה התחרותי של החברה, אולם, מחיר המניה כבר מגלם את מרבית השיפור הצפוי בפעילות, ולכן המלצתו נותרת "החזק", עם מחיר יעד של 34.9 שקל, הגבוה ב-0.1% בלבד ממחירה הנוכחי של המניה.

ראשית, אומר מור, המשך ההדרדרות של התוצאות הכספיות של מתב אינו מפתיע, נוכח העבודה שמגזר האינטרנט לא צומח מבחינת הכנסות, ובמקביל, מספר מנויי הטלויזיה הרב ערוצית יורד. החל ממרץ 2005 משווקת החברה (כחלק מהוט) חבילת תקשורת ללקוחות, הכוללת טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט מהיר וטלפוניה, ובכך משנה את אסטרטגיית נתח השוק, אשר הייתה נהוגה החל מיוני 2004, ואשר פגעה בהכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU).

מור מוסיף ומציין, כי הנהלת החברה מאמינה, ששיווק חבילת התקשורת ושיווק השירותים החדשים שמוצעים, כגון VOD, תעזור לשנות את מאזן הכוחות מול YES ותגרום למנועי צמיחה חדשים, אשר ישפרו את המצב החברה.

מנוע הצמיחה העיקרי של מתב אמור להיות הטלפוניה הפנים ארצית, אולם תהליך החדירה של הוט טלקום הינו תהליך מורכב מאוד, מאחר והוט טלקום תצטרך לשכנע את הצרכנים לוותר על קו בזק. כמו כן, לאור רפורמת ה-VOB שמשרד התקשורת מעונין להחיל, הוט טלקום עשויה להתחרות עם עוד 5-6 חברות. מור מזכיר, שה- VOB הינו אספקת טלפוניה פנים ארצית באמצעות התשתית של בזק או הוט טלקום, ועפ"י המסמך המקורי של משרד התקשורת, בזק והוט טלקום לא יהיו זכאיות לפיצוי בגין השימוש בתשתיות שלהם.

לדברי האנליסט, קשה לדעת מה תיהיה האסטרטגיה של בעלי השליטה החדשים בבזק, ואם הם יבחרו להמשיך ולנגח את חברות הכבלים דרך YES, או שיבחרו להוביל את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית לשפיות ולרווחיות. כאשר בזק תרד מתחת ל-85% במגזר מסויים (פרטי או עיסקי), היא רשאית לבקש אישור לשיווק סל שירותים באותו מגזר לקוחות.

לבסוף אומר מור, בשלב זה פרשת הסוס הטרויאני עדיין בחיתוליה. סביר להניח, שבמידה ואכן יוכח שאחת מחברות התקשורת המתחרות השיגה מידע סודי של מתב בדרכים לא חוקיות, מתב תגיש תביעה כספית.

לגבי 2005 ו-2006, במנורה גאון מעריכים, כי החברה תציג רווח נקי של 66.66 מיליון שקל, או 2.20 שקל למניה, על הכנסות של 553.4 מיליון שקל, והפסד נקי של 13.8 מיליון שקל, או 0.46 שקל למניה, על הכנסות של 600 מיליון שקל, בהתאמה.