טרמינל החלומות בשדה התעופה של פרנקפורט

חדרי עבודה, חדרי מנוחה ושינה, מטבח מפואר, אמבטיות ומקלחות בעיצוב קיסרי, מסכי פלאזמה וריהוט יקר ואף "פינת סיגרים" לאלה שעדיין מעשנים - רשימת הפינוקים שמציע הטרמינל החדש בשדה התעופה של פרנקפורט

הפינוקים של הטיסה במחלקה הראשונה מתחילים בטרמינל. חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" השקיעה כ-30 מיליון אירו בבניית טרמינל "חמישה כוכבים" לנוסעי המחלקה הראשונה בנמל התעופה של פרנקפורט.

מתברר שזו רק ההתחלה, וטרמינל מפואר נוסף לנוסעים היקרים יופעל גם בקרוב בנמל התעופה של מינכן.

טרמינל המחלקה הראשונה בנמל התעופה בפרנקפורט, נראה כלובי של מלון מפואר. הפאר של הטרמינל החדש בולט עוד יותר על רקע המבנה המיושן יחסית של נמל התעופה, הנחשב לשני בגודלו באירופה במספר ההמראות והנחיתות (לאחר שארל דה-גול בפאריז).

המתכננים הקפידו על כל פרט, קטן כגדול, כדי לפנק ולהעניק כבוד מלכים לנוסעים, המוכנים לשלם פי-10 יותר מאשר נוסעי המחלקה הרגילה. כך למשל, כרטיס טיסה רגיל בקו פרנקפורט-ניו-יורק עולה כ-600 אירו, וטיסה במחלקה הראשונה עולה כ-8,000 דולר. טיסה במחלקה הראשונה בקו ת"א-פרנקפורט עולה כ-3,000 דולר, לעומת מחיר של כ-400 דולר לטסים במחלקת תיירות.

הקונספציה ברורה: לחברת התעופה עדיף למכור כמה שיותר כרטיסים למחלקה הראשונה, המעניקה את הרווחים העיקריים של הטיסות, ולהעניק לרוכשים אפשרות להמשיך את עסקיהם במהלך הטיסה ובהמתנה לטיסות, ללא איבוד זמן יקר וללא ביזבוזי אנרגיות על "דברים שוליים".

נוסעי המחלקה הראשונה, המגיעים לפרנקפורט, יוצאים מהמבנה הענק והמיושן ומגיעים למיתחם מפואר בשטח של כ-1,800 מ"ר, המשתרע על פני שתי קומות, כאשר המעבר ביניהן, כמובן, באמצעות מעליות מהירות.

מייד עם כניסתם, הם עוברים את ביקורת הגבולות והבדיקות הביטחוניות, ואז הם נכנסים ל"טרמינל החלומות", הכולל חדרי עבודה, חדרי מנוחה ושינה, מטבח מפואר, עליו מפקח שף, אמבטיות ומקלחות בעיצוב קיסרי, מסכי פלאזמה וריהוט יקר ואף "פינת סיגרים" לאלה שעדיין מעשנים.

מבעד לוויטרינה הענקית, הטרמינל המפואר נראה כאקווריום בתוך שיירות הנחיתות וההמראות. הפינוק נמשך עד העלייה למטוס, כאשר לנוסע ניתנת אפשרות לבחור בין פורש או מרצדס, שיסיעו אותו עד לפתח המטוס ויימנעו ממנו, חלילה, המתנה בתור.

במקביל לטרמינל המפואר, הוקמו בנמל "טרמינלים קטנים", המיועדים לנוסעי המחלקות הראשונות, שזמן ההמתנה שלהם לטיסות ההמשך קצר.

בלופטהנזה החליטו שטרמינל המחלקה הראשונה גם ישרת את הנוסעים, השוהים באוויר לא פחות מאשר ביבשה. גם נוסע שטס מעל 600 אלף מייל במשך שנתיים - יקבל את כבוד המלכים של טרמינל החמישה כוכבים.

הכותב היה אורח מטעם חברת התעופה לופטהנזה