שר התחבורה, מאיר שטרית, תוקף את משרד האוצר בעניין העיכוב בחתימת החוזה עם דרך ארץ, לסלילת הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל. שטרית אומר, כי דרך ניהול המו"מ מול דרך ארץ היא "בדיחה".
לדבריו, הוויכוחים בין אגף החשכ"ל לאגף התקציבים באוצר גורמים נזקים לפיתוח הכבישים בישראל. שטרית אמר ל"גלובס", כי המו"מ היה אמור להיחתם כבר לפני חודשים, והוא מתעכב בשל ויכוחים מטופשים בין הפקידות במשרד האוצר.
לדבריו, החוזים היו אמורים להיחתם כבר במאי ולא יתכן שבגלל ויכוחים נקודתיים יתעכב הפרויקט. "מי שמנהל היום את המכרזים במדינת ישראל הלכה למעשה זה האוצר וזוהי דרך פסולה. האנשים שם לא יותר טובים ולא יותר מוכשרים. מי שאמור לטפל בנושא הזה זה משרד התחבורה", אמר.
שטרית התערב במו"מ מול דרך ארץ והצליח להוריד את גובה מענק ההקמה מ-80 מיליון דולר ל-10 מיליון דולר, בנוסף לרשת ביטחון של 120 מיליון דולר.
במשרד האוצר דוחים את הביקורת ואומרים, כי כיום אין ויכוח בין אגף החשכ"ל לאגף התקציבים. לטענתם, העיכוב בסלילת הקטע הצפוני נובע ממחלוקות בין המדינה לזכיין.
בין הצדדים טרם נפתרה שאלת גובה הריבית של רשת הביטחון, וכן קיימים פערים לגבי עלות התחזוקה. דרך ארץ קיבלה לאחרונה הצעה סופית ממשרד האוצר. במשרד האוצר תוקפים את התנהלותו של שטרית, ואומרים כי הוא מנסה בכל מחיר לגרום שדרך ארץ תקבל את העבודה. "יש ויכוחים ומחלוקות שטרם הוכרעו ומשרד האוצר לא יסכים לעשות את הקטע הצפוני בכל מחיר", אמרו.
המדינה מנהלת מו"מ מול דרך ארץ מזה שנתיים בנוגע לסלילת הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל. ניהול פרויקט קטע 18 הצפוני, נעשה כיום על-ידי חברת דרך ארץ במימון תקציבי. המו"מ מול דרך ארץ מתייחס רק לקטע אחד, הקטע המרכזי באורך של 11 ק"מ, מרגבים ועד מחלף עין תות. בנוסף לסלילה מתוכננת כריית צמד מנהרות באורך של 300 מטר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.