רשיונם של תלמידי נהיגה שייבחנו על אופנוע תלת-גלגלי עד 50 סמ"ק, יוגבל לנהיגה על אופנוע תלת-גלגלי בלבד ולא יאפשר נהיגה באופנוע דוגלגלי.
שר התחבורה, שאול יהלום, יחתום בימים הקרובים על תקנה חדשה, שתגביל את רשיון הנהיגה לאופנוע תלת-גלגלי.
בנוסף לכך, יהלום גם יחתום גם על תקנה שתחייב את הנוהגים באופנוע תלת-גלגלי לחבוש קסדת מגן בעת נסיעה, כפי שמחוייבים רוכבי האופנועים הדוגלגליים.
על פי התקנה החדשה, מי שייבחן על אופנוע תלת-גלגלי שנפח מנועו עד 50 סמ"ק יוגבל לנהיגה על אופנוע תלת-גלגלי עד 50 סמ"ק בלבד, ולא יורשה לנהוג עם רשיון זה על אופנוע דו-גלגלי עד 50 סמ"ק.
עם זאת, הנהגים שברשותם רשיון לאופנוע דו-גלגלי עד 50 סמ"ק יוכלו לנהוג גם באופנוע תלת-גלגלי עד 50 סמ"ק.
שר התחבורה אימץ בכך המלצות צוות מקצועי שמינה מנכ"ל משרדו, דוד בן-אבו, שבחן את סוג הרשיון הנדרש לנהיגה על אופנוע תלת-גלגלי.
בתוך כך, מדו"ח רבעוני של אגף התנועה במשטרת מחוז ת"א, עולה, כי בחודשים ינואר-מארס 99' חלה במחוז ת"א ירידה ממוצעת של %29.6 בהיקף תאונות הדרכים וירידה של %50 בהיקף התאונות הקטלניות.
ברמת-גן נרשמה הירידה החדה ביותר במחוז ת"א בהיקף תאונות הדרכים - %40.6.
עוד עולה מהדו"ח, כי הגורם העיקרי לתאונות הינו אי שמירת מרחק, אי ציות לרמזורים ותמרורי עצור, התנהגות הולכי רגל ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל וכלי רכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.