התקדמות בהליכים לשדה תעופה חדש באילת: רש"ת הפקידה במחוזית דרום התוכנית להקמתו

התוכנית מקצה אופציה להרחבת השדה, כמו גם חיבורו לפרויקט הרכבת לאילת, אם יוקם

רשות שדות התעופה הפקידה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום את התוכנית להקמת שדה התעופה הבינלאומי החדש באילת. רש"ת מסרה, כי בנמל החדש יושקעו 200 מיליון דולר.

את התוכנית המפורטת של שדה התעופה הכין והגיש לוועדה המחוזית האגף לתכנון והנדסה של רשות שדות התעופה. התוכנית מקצה אופציה להרחבת השדה, כמו גם חיבורו לפרויקט הרכבת לאילת, אם יוקם.

הפרויקט התעכב בשל מחלוקות רבות, הן לגבי מרכיבי התכנון עצמו, והן לגבי מיקומו. כדי לגבש החלטה סופית בעניין, הוקמו על-ידי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה מספר ועדות בדיקה ותכנון, אשר גיבשו את מרכיבי התוכנית הנוכחית.

על-פי התכנון, שדה התעופה החדש יוקם 19 ק"מ צפונית לאילת, בתווך שבין קוו הגבול הבינלאומי של ישראל עם ירדן. המיקום נבחר לאחר דיונים רבים, בעיקר בשל התנגדויות שהגישו גורמי איכות סביבה וארגוני ירוקים, בטענה כי אתרים אחרים שנבחרו יפגעו קשות בערכי טבע ונוף.

שדה התעופה מתוכנן לאפשר גידול בתעבורה האווירית לאילת, להחליף את שדה התעופה הקיים, ולהחליף את הטרמינל האזרחי בשדה התעופה הצבאי בעובדה.

גורם מרכזי בתכנון השדה החדש הוא הסרת מגבלות תכנון רבות שחלו על אילת, הן על העיר עצמה, והן על המרחב התיירותי של העיר. העתקת השדה הישן תאפשר להעביר רזרבות קרקעיות גדולות לטובת פרויקטים תיירותיים, מסחריים, ועוד.

שדה התעופה החדש מתוכנן, בשלב הראשון, לתת שירותים ל-500 אלף תיירים ועוד 1.75 מיליון נוסעים פנים ארציים בשנה.

הנהלת רש"ת מציינת, כי ביצוע הפרויקט מותנה בהקצאה ואישור תקציב לביצוע. על-פי הערכות, המכרז הבינלאומי להקמת השדה יפורסם בתחילת 2006, ובנייתו תסתיים בתוך שלוש שנים.