ביהמ"ש הוציא צו להקפאת הליכים נגד חברת ח.ח. בסמת תעשיות בגין חובות לא מבוטחים בסך 33.5 מיליון שקל

הבקשה נובעת בעיקר ממצבו העגום והכלכלי הקשה של הקיבוץ, ומחוסר יכולתו לפרוע את התחייבויותיו

שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א ורדה אלשיך הוציאה היום (ד') צו הקפאת הליכים עד ליום 4.7.05 נגד חברת ח.ח. בסמת תעשיות ומינתה את רו"ח חיים קמיל כנאמן לחברה בתקופת הקפאת ההליכים.

השופטת קבעה, כי על הנאמן לגבש תוכנית הבראה לחברה והסדר נושים. וכן להגיש תוך שלושה שבועות דו"ח על פעילות ומצב החברה, לרבות הצעת הסדר ערוכה כדבעי. אלשיך, דחתה את הבקשה לאשר גם הקפאת הליכים נגד קיבוץ חפץ חיים, בעל השליטה בחברה, של מי מנושי החברה שהקיבוץ ערב לחובותיה כלפיהם.

ח.ח. בסמת תעשיות טענה בפנייתה לביהמ"ש, כי נקלעה למצוקה תזרימית זמנית. בבקשה להקפאת הליכים נאמר, כי הצורך הדחוף והמיידי בהגשתה נובע בעיקר במצבו העגום והכלכלי הקשה של הקיבוץ, ומחוסר יכולתו לפרוע את התחייבויותיו למערכת הבנקאית.

חרף מצבו של הקיבוץ, הוחלט בשלב הזה שלא להגיש בקשה להקפאת הליכים גם מטעם הקיבוץ. וזאת בשל המורכבות הכרוכה בנקיטה בצעד זה ונובעת מייחודיותו של זה כקיבוץ ובשל ההשלכות החברתיות ההרסניות שעלולות להיות על גוף מעין זה.

ההנחה, כי במסגרת ההסדר שיגובש לחברה, אם יגובש, כחלק מתוכנית ההבראה יוסדרו גם חובותיו של הקיבוץ דבר שימנע נקיטה בהליך של חדלות פירעון כלשהו כנגדו.

החברה ביקשה מביהמ"ש צו הקפאת הליכים כדי לאפשר לה לייצב את עסקיה ולגבש תוכנית הבראה והסדר נושים.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי היקף הפעילות של תעשיית ייצור המגבונים הלחים בארץ נאמד ב-200 מיליון דולר בשנה ונתן פעילות החברה המעסיקה 160 עובדים בשוק המקומי מוערך בשיעור של 10%.

עוד נאמר, כי היקף המכירות של החברה ב-2004 עמד על 95 מיליון שקל. וצפי ההזמנות למחצית השנייה של שנה זו עומד על 45 מיליון שקל והחברה צופה, כי מכירותיה ב-2006 יגדלו ל-121 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל ב-2005.

החובות של החברה לנושים שאינם מובטחים נאמדים ב-33.5 מיליון שקל ומתוך סכום זה חוב של 30.2 מיליון שקל לספקים.

החובות לבנקים (לאומי, הבינלאומי והמזרחי) נאמדים ב-19.4 מיליון שקל מתוכם 11.8 מליון שקל לבנק לאומי ו-6.3 מיליון לבינלאומי ו-1.3 למזרחי.

בנוסף לתאגידים הבנקאיים ישנם נושים מובטחים נוספים שהחוב כלפיהם נאמדים בכ-3.5 מיליון שקל. החובות בדין קדימה נאמדים בכ-700 אלף שקל.

שוויו של הרכוש השוטף של החברה נאמד בכ-30 מיליון שקל. בפנייה לביהמ"ש טענה החברה כי אינה יכולה להמשיך בפעילותה כעסק חי במהלך העסקים הרגיל אלא אם ובכפוף למתן צו הקפאת הליכים. (תיק פש"ר 1597/05).