אמיליה רכשה מחצית מהשליטה באדומים

חברת ההשקעות התקשרה בהסכם שליטה משותפת עם קבוצת המייסדים

חברת ההשקעות אמיליה, שבשליטת עודד פלר, רכשה מחצית ממניות השליטה בחברת אדומים, העוסקת בייצור של תוספים למזון מידי מספר בעלי מניות, בהם חברים בגרעין השליטה בחברה. אמיליה רכשה 31% ממניות אדומים תמורת 5.3 מיליון שקל, מחיר המשקף שווי חברה של 17 מיליון שקל לאדומים - גבוה בכ-13% ממחיר השוק.

בד בבד עם רכישת המניות, התקשרה אמיליה עם קבוצת בעלי השליטה באדומים (אלי פינטוס, יגאל חיאט, ניסים גרטי, בנג'מין קרפל ועדה אנג'ל) בהסכם שיסדיר את מערכת היחסים בין הצדדים כבעלי מניות, וכן את ההליכים שיידרשו לשם קבלת ההחלטות באדומים.

בנוסף לבעלי השליטה, נמנו עם המוכרים בעסקה גם דני אנג'ל, בעל השליטה במאפיות אנג'ל, שהחזיק 9% ממניות אדומים ומכר את כל אחזקותיו. מנחם כרמל, המחזיק 16% בחברה אך איננו צד להסכם הצבעה באדומים, לא לקח חלק בעסקה.

חברת אדומים עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תוספים מיוחדים לתעשיית המזון ובפיתוח וייצור תוספי תזונה (המשווקים ע"י לקוחות החברה במותגים פרטיים שלהם). פעילות החברה, שנוסדה בשנת 77', מתבצעת מאזור התעשייה מישור אדומים והיא מיועדת ברובה לשוק המקומי. את הרבעון הראשון של 2005 סיימה אדומים, המנוהלת בידי אלי לוי, ברווח של 190 אלף שקל על מחזור של 6.1 מיליון שקל. את 2004 כולה סיימה החברה ברווח של 641 אלף שקל על מחזור של 20.4 מיליון שקל.

רוכשת המניות, אמיליה, היא חברת השקעות שאחזקתה העיקרית היא ב-36.4% ממניות פלסטו-שק, העוסקת בפיתוח וייצור של יריעות פלסטיק.

אמיליה, שלאחרונה רכשה מידי בעל השליטה, פלר, את מניותיו בחברה הבורסאית מקסימה המרכז להפרדת אוויר (13.5%) תמורת 9.6 מיליון שקל, נסחרת בשווי של 104 מיליון שקל, ולה הון עצמי של 130 מיליון שקל. אמיליה, שהציגה ברבעון הראשון רווח נקי של 3.2 מיליון שקל, דיווחה היום כי ההשקעה באדומים עולה בקנה אחד עם תוכנית החברה ומדיניותה לביצוע השקעות, בין השאר בתחומי התעשייה. *