ביהמ"ש ביטל את החלטת המועצה לתכנון ובנייה - כיוון שלא קיימה דיון על תוכנית מתאר בטיילת בי-ם

העותרת, חברת תצפית סלע, סירבה לקבל את הפשרה שהשיגה הוועדה עם גורמים חברתיים

השופטת מוסיה ארד מבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, ביטלה היום (ה') את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לאחר שזו לא קיימה דיון לשמיעת עמדת חברת תצפית סלע, אשר יזמה תוכנית מתאר מקומית לבנייתו של מגדל תצפית, ברכס טיילת ארמון הנציב בירושלים (טיילת גולדמן).

פרויקט מגדל התצפית אמור לכלול מגדל תצפית דק וארוך בגובה 130 מטר, שממנו ניתן להשקיף על העיר העתיקה וכן על ים המלח ומבואות הערים שבגוש דן.

הפרויקט אושר בתנאים מסויימים, על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים. על החלטה זו הגישו החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרים ומבני התיישבות, ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה.

בסופו של דבר המועצה הארצית הסתפקה בקבלת פשרה בין חברת ועדת המשנה לערערים, האדריכלית אלדור; מתכננת מחוז ירושלים (לשעבר) בינת שוורץ; מהנדס העיר אורי שטרית; ומנהל מינהל התכנון במשרד הפנים. כל זאת בלי שתישמע עמדת העותרת ובלי שיתקיים דיון בנושא בפני מליאת המועצה הארצית.

בעקבות כך עתרה החברה באמצעות עוה"ד ארי מילשטיין ומשה ברהוד בבקשה להורות על ביטול הפשרה ולכנס את המועצה הארצית לתכנון ובנייה על מנת לשמוע את עמדת העותרת.

במהלך הדיון שהתקיים הודיעה המועצה הארצית, כי היא מסכימה לקבלת העתירה. לאור האמור התקבלה העתירה. על המועצה הארצית הוטלו 25 אלף שקל הוצאות משפט. את הרשויות והוועדה המחוזית ייצגה עו"ד כוכבית נצח-דולב. את החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרים ייצגה עו"ד חגית לוז-און. (עת"מ 168/05).