רו"ח רוני תירושי כפר בהאשמות נגדו בפרשת מניות רוזבאד

טוען כי לא היה בידו כל מידע פנים על עיסקת רוזבאד-אלון, וכי החליט לרכוש את המניות משיקולים כלכליים לאור מידע שפורסם בעיתונות

רו"ח רוני תירושי מגיב לכתב האישום נגדו בפרשת מניות רוזבאד. בתשובה שהגיש לבית המשפט כופר תירושי באישומים נגדו ובעובדות כתב האישום. תירושי טוען כי לא היה בידו כל מידע פנים על עיסקת רוזבאד-אלון, וכי החליט לרכוש את מניות רוזבאד משיקולים כלכליים לאור מידע שפורסם בעיתונות ובדיווחים שונים של החברה לבורסה ולרשות לני"ע.

בכתב האישום שהוגש נגד רו"ח תירושי לפני חודשיים וחצי נאמר כי תירושי ושותפו בחברת תירושי-אבן, רו"ח שלמה אבן, העניקו שירותי ייעוץ חשבונאי חיצוני לחברת ההשקעות רוזבאד מדיקל שבשליטת דוד וייסמן ועו"ד שרגא בירן. מכאן, על-פי כתב האישום, תירושי היה איש פנים ברוזבאד.

על-פי כתב האישום בין 8 במאי 2002 ל-26 במאי 2002, בטרם פורסם המידע בדבר עיסקת חברת הדלק אלון-רוזבאד רכש הנאשם ני"ע ערך של רוזבאד ב-105 אלף שקל. עם פרסום הדוח המיידי בדבר העיסקה ביום 28.5.2002 עלו שערי מניות רוזבאד בשיעור של 22.7%.

בסעיף האישום השני נטען כי לאחר שהגיע אליו המידע בדבר ביצוע פעולות הקלוזינג של עיסקת אלון-רוזבאד הוא רכש מניות של רוזבאד בסך של כ-144 אלף שקל. וכעבור כ-4 חודשים הוא מכר את כל אחזקותיו ברוזבאד לאחר שידע כי אלון ורוזבאד מצויות בשלב סגירת העיסקה. הרווח הכספי שנצבר לנאשם כתוצאה מפעילותו במניות רוזבאד היה 26,476 שקל.

הדיון בתיק נקבע ל-7 ביולי 2005. (ת.פ. 2737/05).