האקזיט הקטן של הריכטרים: מדקון נמכרת ל-Mckesson האמריקנית תמורת 105 מיליון ד'

מק'סון נסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-13 מיליארד דולר * המנכ"ל עוזי בלומנזון יקבל כ-6 מיליון דולר > גולן פרידנפלד

חברת מדקון, בשליטת קובי ויהודית ריכטר, נמכרה היום לחברת Mckesson Corporation, מהחברות הגדולות בארה"ב בתחום שירותי הבריאות, תמורת סכום של 105 מיליון דולר במזומן, בהנחת דילול מלא. לאחר הרכישה צפויה מדקון, שמפתחת מערכות מבוססות תוכנה המעניקות פתרון מקיף לניהול מידע טקסטואלי, תמונות, סרטים ואותות פיזיולוגים במחלקות קרדיולוגיות בבתי חולים, להתמזג אל תוך חטיבת שרותי המידע הרפואיים של Mckesson. למרות המיזוג ,מרכז הפיתוח של מדקון צפוי להיוותר בישראל. המחיר שנקבע לעסקה עמד על 3.05 דולר למניה או 13.8 שקל, שווי שגבוה בכ-26% משווי השוק של החברה כיום. לאחר הרכישה תימחק מדקון מהמסחר בבורסה בישראל.

את עוזי בלומנזון, מנכ"ל מדקון, תפסנו בשעות אחר הצהריים כשהוא מוזג לעצמו שמפנייה בחדרו, עם החתימה על עסקת המכירה. ואכן לבלומנזון יש סיבה טובה לחייך שכן הוא מחזיק בדילול מלא בכ-5.77% מהון המניות של מדקון ולאחר המכירה הוא צפוי לשלשל לידו סכום לא מבוטל של 6 מיליון דולר, שהם כ-27 מיליון שקל. בלומנזון מסר היום כי כמי שהוביל את החברה בשנים האחרונות, הוא גאה בבחירתה של Mckesson במדקון כפלטפורמה להאצת שליטתה בתחום המידע הקרדיולוגי.

"אני מבקש להודות באופן אישי לגופים המוסדיים ולכלל ציבור המשקיעים במניות החברה על האמון שנתנו בנו מאז ההנפקה ב-1999 ולאורך פעילותה מאז. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לעמוד בראש צוות מצוין וממוקד אשר הצליח להמשיך ולייצר ערך מהותי לבעלי המניות. אנו מאוד מרוצים מהדרך שבה נוהל המשא ומתן ומתוצאותיו", הוסיף בלומנזון.

המרוויחים העיקריים מעסקת המכירה הם כמובן קובי ויהודית ריכטר, שמחזיקים בכ-26% ממדקון באופן ישיר ועוד 2.63% באמצעות חברת מדינול שבשליטתם. לפיכך צפויים בני הזוג ריכטר לשלשל לכיסם כתוצאה מהרכישה כ-26 מיליון דולר בצורה ישירה ו-2.7 מיליון דולר נוספים באמצעות האחזקות של מדינול שבשליטתם.

מדקון הנפיקה את מניותיה בבורסה של תל אביב בחודש נובמבר 1999 לפי שווי של 32 מיליון דולר, כך שהיום, כ-6 שנים מאוחר יותר, היא נמכרת בשווי שגבוה ביותר מ-231% מהשווי לפיו הונפקה וזאת לאחר שחילקה דיבידנדים בהיקף של 5 מיליון דולר במהלך השנים.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-20.9 מיליון שקל, גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה עמד על 3.3 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל והרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-1.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון עומד על 52.5 מיליון שקל והצפי של מנכ"ל החברה הוא לצמיחה של כ-30% בשנת 2005. למדקון, שעוסקת בפיתוח וייצור של תוכנה לניהול מידע ולניטור במחלקות קרדיולוגיות, יש קופת מזומנים שמנה שעמדה בסוף הרבעון הראשון על 91 מיליון שקל.

Mckesson, הרוכשת, נכללת במדד פורצ'ן 15 לחברות העוסקות בשירותים רפואיים. לחברה יותר מ-170 שנות ניסיון, 24,000 עובדים בארה"ב ומחוצה לה ומחזור מכירותיה ב-2004 הסתכם בכ-80 מיליארד דולר. *