המועד להגשת הצעות לנתיב המהיר בת"א נדחה לדצמבר

ועדת המכרזים הבינמשרדית למשרד האוצר והתחבורה, נעתרה לבקשת המתמודדות

נדחה המועד להגשת ההצעות הכספיות לנתיב המהיר בת"א לדצמבר. ועדת המכרזים הבינמשרדית למשרד האוצר והתחבורה, נעתרה לבקשת המתמודדות לדחות את המועד. על-פי הלו"ז המקורי אמורות היו ארבעת המתמודדות להגיש את הצעותיהן עד לספטמבר 2005.

מכרז הנתיב המהיר הוא ראשון מסוגו ותכליתו להתמודד עם עומסי התנועה בדרך של ניהול ביקושים, ולא בדרך של הגדלת היצע הכבישים. האוצר פירסם במארס 2005 את השלב המיון המוקדם (PQ).

כיום מתמודדות על המכרז ארבע קבוצות: הראשונה - תהל מהנדסים, קווים, איתורן ו-TELVENT; השנייה - שותפות בין טר ארמה, מלרג, קונקס, ו-Q-FREE; השלישית - שפיר הנדסה, חברת האוטובוסים של דן, סימנס וריית'ון; הרביעית - שותפות של אפריקה ישראל, אגד, שיכון ובינוי והקבוצה הקנדית אייקון.

הפרויקט נעשה בשיטת ה-BOT. על-פי המכרז הזכיין יסלול נתיב בקטע שבין מחלף בן-גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות, באורך של 13 ק"מ, יקים חניון ל-2,000 כלי רכב ויקים מערכת שאטלים.

הנתיב ישמש לתחבורה ציבורית כאשר בעלי רכב פרטי יוכלו להשתמש בו תמורת תשלום של אגרת גודש, שתשתנה בהתאם לעומס בנתיב. קיבולת הנתיב תהיה 1,600 כלי רכב ו-100 אוטובוסים בשעה ועלות הקמת הפרויקט היא 400 מיליון שקל.